Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10023
Назва: Корпоративна культура як складова конкурентних переваг підприємства
Інші назви: Corporate culture as a component of enterprise’s competitive advantages
Автори: Никифоренко, В.Г.
Кравченко, В.О.
Nikiforenko, V.
Kravchenko, V.
Бібліографічний опис: Корпоративна культура як складова конкурентних переваг підприємства / В. Г. Никифоренко, В. О. Кравченко // Вісник соціально-економічних досліджень : зб. наук. праць; Одеський національний економічний університет. – Одеса, 2019. – Вип. № 69 (1). – С. 189-198. – ISSN 2313-4569.
Дата публікації: 2019
Видавництво: Одеський національний економічний університет
Ключові слова: корпоративна культура
стратегічний фактор
конкурентоспроможність
конкурентна перевага
культурна адаптація
безперервне навчання
кар’єрне просування
імідж
corporate culture
strategic factor
competitiveness
competitive advantage
cultural adaptation
lifelong learning
career advancement
image
стаття
Короткий огляд (реферат): У статті досліджено роль організаційної культури в процесі формування конкурентних переваг підприємства. Проаналізовано основні наукові праці з питань сутності організаційної культури та її ролі в процесі формування конкурентних переваг. Наведено основні точки зору щодо впливу корпоративної культури на конкурентоспроможність підприємства. Визначено, що конкурентна перевага є запорукою міцної конкурентної позиції підприємства й визначає характер його конкурентної стратегії. Доведено, що здібності організації реалізуються через дві складові, які є носіями формалізованого та неформалізованого знання, а саме: технологію виконання процесів та компетенції персоналу. Виокремлено думку про те, що неформалізоване знання відбиває якість корпоративної культури, тобто духовність бізнесу, а отже робить неможливим її копіювання конкурентами. Визначено, що неформальні норми відбивають глибинний рівень корпоративної культури, на якому цінності сприймаються автоматично на підсвідомості і вважаються істинними, незамінними, такими, що не потребують узаконення і не можуть бути копійованими. Доведено, що чинниками впливу, які характеризують стан корпоративної культури підприємства є: стиль керівництва; рівень централізації влади; ступінь ефективності систем мотивації; професійна підготовка керівників системи кар’єрного просування; рівень компетентності керівників; ступінь залучення робітників до прийняття рішень та імідж лідера. На основі вивчення досвіду провідних підприємств м. Одеси доведено, що запорукою їхніх конкурентних переваг стало впровадження системи стратегічних принципів корпоративної культури. Обґрунтовано систему заходів культурної адаптації, а саме: забезпечення прозорості та своєчасності інформації; усвідомлення значущості культурних і моральних цінностей працівниками; зростання ролі менеджменту і особисто головного керівника (лідера), що ініціює і очолює організаційні зміни; залучення працівників до прийняття управлінських рішень; формування системи заохочення ротації, безперервного навчання, кар’єрного просування; формування позитивного іміджу (репутації) заохочення творчої, інноваційної діяльності.
The article investigates the role of organizational culture in the competitive advantages formation process of an enterprise. The main scientific works on the essence of organizational culture and its role in the competitive advantages formation process are analyzed. The main points of view relatively of corporate culture impact on the enterprise’s competitiveness are presented. It has been determined that a competitive advantage is a locking of a strong competitive position of an enterprise and determines the nature of its competitive strategy. It is proved that an organization ability is realized through two components, which are carriers of formalized and non-formalized knowledge, namely: process execution technologies and personnel competencies. The authors’ opinion is highlighted about that non-formalized knowledge reflects of corporate culture quality, namely, the spirituality of business, and, consequently, makes impossible to copy it by competitors. It has been determined that informal norms represent a deep level of corporate culture, where values are perceived automatically in the subconscious as true, irreplaceable, like those that do not need to be legitimized and cannot be copied. It is proved that an influence factors, which characterize of an enterprise’s corporate culture state, are: leadership style; the level of power centralization; an effectiveness level of motivation systems; professional training for career advancement managers; managerial competence level; degree of workers involvement in decision making and leader image. On the basis of experience studying of Odessa city leading enterprises, it is proved that the key to their competitive advantages has become implementation the system of corporate culture strategic principles. The measures system of cultural adaptation is justified, namely: ensuring of information transparency and timeliness; awareness of an importance of cultural and moral values by employees; the growth of management role and the chief executive officer (leader) personally, who initiates and heads organizational changes; involvement of employees in management decisions; formation of a rotation promotion system, lifelong learning, career advancement; formation of a positive image (reputation) encouraging creative, innovative activity.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10023
Інші ідентифікатори: DOI: https://doi.org/10.33987/vsed.1(69).2019.189-198
Розташовується у зібраннях:Випуск 1, № 69
Кафедра менеджменту організацій
Кафедра управління персоналом та економіки праці



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.