Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10150
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorШикіна, О.В.-
dc.contributor.authorГончаренко, Я.Є.-
dc.contributor.authorКозловський, Р.С.-
dc.contributor.authorShykina, O.-
dc.contributor.authorGoncharenko, Y.-
dc.contributor.authorKozlovsky, R.-
dc.date.accessioned2019-10-08T13:02:04Z-
dc.date.available2019-10-08T13:02:04Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationШикіна О. В. Дослідження функціонування міжнародної готельної мережі «Hilton» / О. В. Шикіна, Я. Є. Гончаренко, Р. С. Козловський // Східна Європа: екноміка, бізнес та управління. – 2019. – №5 (22). – С. 175-181.ru_RU
dc.identifier.urihttp://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10150-
dc.description.abstractУ статті проаналізовано функціонування міжнародної готельної мережі Hilton за період 2012-2018 рр. Надано історичну довідку щодо створення готельної мережі та основних її особливостей. Розглянуто портфель брендів готельної мережі Hilton з зазначенням кількості готелів, номерного фонду та у скількох країнах розташовані окремі бренди. Приводиться розподіл готельних брендів мережі Hilton за окремими класами позиціонування. Наразі у готельній мережі Hilton 16 готельних брендів, три з яких відносяться до класу «Люкс», чотири до «Верхній високий рівень», чотири до «Висококласний», три до «Верхній середній клас» та по одному у «Середньому» та «Таймшері». Проаналізована динаміка рівню завантаження готелів мережі Hilton, показника середньої ціни за номер та показника виручки номерного фонду за один номер. Проаналізована динаміка кількості номерного фонду та кількості готелів готельної мережі Hilton у світі за макрорегіонами у 2016-2018 рр.ru_RU
dc.description.abstractThe article analyzes the functioning of the Hilton international hotel chain for the period 2012-2018. It provides historical background on the creation of the hotel chain and its main features. Conrad Hilton buys the Mobley in 1919, a hotel in Cisco, Texas. Over the next few years, he buys other Texas hotels. While business is strong, Mr. Hilton has greater ambitions. Conrad Hilton opens the high-rise Dallas Hilton, the first hotel to carry the Hilton name. Since air conditioning, the elevators, laundry chutes, airshafts, and other non-customer facilities were placed on the building’s west side, so that no guest rooms faced the western sun. In 1949 Hilton International is born, with the opening of the Caribe Hilton in Puerto Rico. Legendary barman Ramon «Monchito» Marrero creates the Pina Colada. In 1954 Conrad Hilton buys Statler Hotel for $ 111 million dollars, which at the time was the largest real estate deal ever. The portfolio of Hilton hotel chains is reviewed, with the number of hotels, number of rooms and in which countries there are individual brands. In 1969 the first DoubleTree hotel opens in Scottsdale. In 1984 first Hampton Inn opens in Memphis. In 1989 first Homewood Suites Hotel opens in Omaha. In 1990 the Hilton Garden Inn brand makes its debut, with four locations. The Hilton hotel brands are divided into different positioning classes. Currently, there are 16 hotel brands in Hilton hotel chain, three of which are «Luxury», four are «Upper Upscale», four are «Upscale», three are «Upper Midscale», and one each in «Midscale» and «Timeshare». The dynamics of the Hilton hotel load rate, average room rate and room revenue per room are analyzed. The dynamics of number of rooms and number of hotels of Hilton chain in the world by macro regions in 2016-2018 are analyzed. Between 2012 and 2018, on average, at Hilton hotel chains, the occupancy rate was 74.24%, the average daily room rate was $ 140.88. and revenue per available room per day was $ 104.67. USA. The largest number of hotels and room facilities in the Hilton network in 2018 was observed in the United States and the lowest in the macro-region of the Middle East and Africa.-
dc.language.isoukru_RU
dc.subjectміжнародна готельна мережа Hiltonru_RU
dc.subjectрівень завантаження готелівru_RU
dc.subjectпоказник середньої ціни за номерru_RU
dc.subjectпоказник виручки номерного фонду за один номерru_RU
dc.subjectготельні брендиru_RU
dc.subjectHilton international hotel chainru_RU
dc.subjecthotel occupancy rateru_RU
dc.subjectaverage daily room rateru_RU
dc.subjectrevenue per available room per dayru_RU
dc.subjecthotel brandsru_RU
dc.subjectстаття-
dc.titleДослідження функціонування міжнародної готельної мережі «Hilton»ru_RU
dc.title.alternativeResearch of operation of Hilton international hotel chainru_RU
dc.typeArticleru_RU
Appears in Collections:Кафедра туристичного та готельно-ресторанного бізнесу



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.