Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10495
Назва: Логіко-структурний аналіз проблем при формуванні систем управління якістю підприємств сфери інжинірингових послуг
Інші назви: Logic-structural analysis of problems in the formation of quality management systems for enterprises in the field of engineering services
Автори: Траченко, Л.А.
Trachenko, L.
Бібліографічний опис: Траченко Л. А. Логіко-структурний аналіз проблем при формуванні систем управління якістю підприємств сфери інжинірингових послуг / Л. А. Траченко // Вісник Сумського державного університету. Серія «Економіка». – 2019. – №3. – С. 16-26.
Дата публікації: 2019
Ключові слова: логіко-структурний аналіз
системи управління якістю
стандарт ISO 9001:2015
контекст підприємства
SWOT-аналіз
аналіз стейкхолдерів
дерево проблем
дерево цілей
логіко-структурна матриця
logic-structural analysis
quality management systems
ISO 9001: 2015 standard
enterprise context
SWOT-analysis
stakeholder analysis
problem tree
purpose tree
logic-structural matrix
стаття
Короткий огляд (реферат): У статті акцентовано увагу на тому, що в умовах сучасних ринкових відносин, інтеграції України в європейський та світовий простір для вітчизняних підприємств, зокрема сфери інжинірингових послуг, ефективним засобом досягнення ключових цілей бізнесу та високих економічних показників діяльності є формування та сертифікація систем управління якістю у контексті вимог міжнародного стандарту ISO 9001:2015. Наголошено, що впровадження на підприємствах міжнародних стандартів стимулює підвищення їх конкурентоспроможності та розвиток інноваційного потенціалу. Доведено, що ухвалення рішення щодо формування системи управління якістю вищим керівництвом повинно бути стратегічно важливим напрямком діяльності підприємства, в основі якого – застосування ефективних методів, заходів, методології, інструментів управління якістю. Розкрито сутність логіко-структурного аналізу, аналітичної фази і фази планування та їх етапів. Розроблено практичний інструментарій застосування логіко-структурного аналізу при формуванні систем управління якістю підприємств сфери інжинірингу, зокрема: визначено контекст компанії (внутрішні та зовнішні чинники, що впливають на діяльність) із застосуванням SWOT-аналізу; проведено аналіз зацікавлених сторін; побудовано дерево взаємопов'язаних проблем інжинірингового підприємства та дерево цілей; сформовано алгоритм визначення припущень і чинників ризику. Надано рекомендації щодо розробки логіко-структурної матриці, графіка дій, забезпечення ресурсами та контролю за виконанням плану заходів. Обґрунтовано, що застосування логіко-структурного аналізу при формуванні систем управління якістю, дозволить інжиніринговим підприємствам своєчасно досліджувати причинно-наслідкові зв’язки щодо виникнення проблем, зменшувати ризики, підвищувати ефективність використання ресурсів, досягати встановлених цілей та поліпшувати діяльність компаній загалом.
The article emphasizes that in the conditions of modern market relations, integration of Ukraine into the European and world space for domestic enterprises, in particular the sphere of engineering services, an effective means of achieving the key business goals and high economic indicators of activity is the formation and certification of quality management systems in the context requirements of the international standard ISO 9001: 2015. It is emphasized that the implementation of international standards in enterprises stimulates their competitiveness and development of innovative potential. It is proved that making a decision on the formation of a quality management system by senior management should be a strategically important area of activity of the enterprise, based on the use of effective methods, measures, methodology, quality management tools. The essence of logical-structural analysis, analytical phase and planning phase and their stages are revealed. A practical toolkit for the application of logical and structural analysis in the formation of quality management systems of enterprises in the engineering sector is developed, in particular: the context of the company (internal and external factors influencing the activity) with the use of SWOT analysis is determined; stakeholder analysis; a tree of related problems of the engineering enterprise and a tree of goals were built; algorithm for determining assumptions and risk factors has been formed. Recommendations are given on the development of a logical and structural matrix, a timetable for action, provision of resources and control over the implementation of the action plan. It is substantiated that the application of logical and structural analysis in the formation of quality management systems will allow engineering enterprises to investigate cause and effect relationships in a timely manner, reduce risks, increase resource efficiency, achieve established goals and improve the performance of companies in general.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10495
Розташовується у зібраннях:Кафедра економіки, права та управління бізнесом

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Траченко Л.А. Логіко-структурний аналіз проблем.....pdf1,2 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.