Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10510
Title: Місце і значення контролю як мотивація до успішного навчання студентів у ЗВО
Other Titles: Place and value of controlling as motivation for successful students' training in higher education institutions
Authors: Тарасенко, М.І.
Tarasenko, M.
Citation: Тарасенко М. І. Місце і значення контролю як мотивація до успішного навчання студентів у ЗВО / М. І. Тарасенко // Молодий вчений. – Запоріжжя, 2019. – № 6 (70). – С. 352-355.
Issue Date: 2019
Keywords: контроль
навчальний процес
мотивація
педагогічний контроль
планування
control
educational process
motivation
pedagogical control
planning
стаття
Abstract: У статі висвітлена роль контролю навчального процесу для формування позитивної мотивації до успішного навчання студентів. Вибір форми й періодичності проведення контролю цілковито визначається двома факторами: внутрішньою логікою кожної дисципліни, яка читається, та взаємозв’язком дисциплін. На контроль можуть виноситись окремі розділи найбільш значущі у даній дисципліні, а також ті, на які суттєво спираються наступні курси. Необхідно зазначити, що в добре збалансованих і взаємопов’язаних навчальних планах вказані розділи повинні збігатися, тобто важливі для старших курсів розділи є й найбільш значущими в поточних. Є декілька ознак, за якими можна класифікувати форми контролю самостійної роботи студентів. Першою ознакою служить контингент студентів, розрізняють контроль за потоками, на рівні академічної групи та індивідуальний. Другою ознакою є спосіб контролю: усне опитування, письмова робота і тестове опитування. Третя ознака класифікації – мета, яку ставлять під час проведення контролю (вхідний, поточний, рубіжний, підсумковий та остаточний контроль знань студентів).
The article highlights the role of controlling the educational process for creating a positive motivation for successful student learning. The choice of form and frequency of control is entirely determined by two factors: the internal logic of each subject that is being taught, and the interconnection of subjects. Some parts that are the most important in this subject can be taken into control, as well as those that are substantially based on the following courses. It should be noted that in well-balanced and interconnected curriculum, the indicated sections should coincide, that is, the important sections for senior courses are the most significant ones in the current ones. There are several features that can be used to classify forms of student self-study control. The first sign is the contingent of students, distinction is made between control over flows, at the level of the academic group and individual. The second sign is the method of control: oral questioning, written work and test. The third sign of classification is the goal set during the control (entry, current, routine, final and exit control of students' knowledge). The control carries out more leadership and motivating functions, the latter is closely related to the training. The role of control in determining of stability and strength of the acquired knowledge acquired by students in higher educational institutions, the ability to apply them in production conditions is quite important. It should also be borne in mind that monitoring can also be useful for assessing the quality of graduates of higher education institutions. Particular importance of this assessment becomes relevant to recommend them for further study in the magistracy or graduate school. The above proves that the assessment of the level of knowledge is an important, complex and not clearly defined element of the methodical system of the educational process.
URI: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10510
Appears in Collections:Кафедра іноземних мов



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.