Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10529
Назва: Influence of the mechanism of compensation for the free transport of the citizens entitled to the benefits on the financial result of the urban passenger transport enterprises
Інші назви: Вплив механізму компенсацій за безкоштовний проїзд пільгових категорій громадян на фінансові результати підприємств міського пасажирського транспорту
Автори: Slobodyanik, Y.
Слободяник, Ю.Б.
Бібліографічний опис: Slobodyanik Y. Influence of the mechanism of compensation for the free transport of the citizens entitled to the benefits on the financial result of the urban passenger transport enterprises / Y. Slobodyanik // Науковий вісник Одеського національного економічного університету. - 2018. - № 10. - С. 206–220.
Дата публікації: 2018
Видавництво: Одеський національний економічний уніерситет
Ключові слова: urban passenger transport
public utility company
compensation for the free transport of the citizens entitled to the benefits
revenue
financial results
budget
міський пасажирський транспорт
комунальне підприємство
компенсація за безкоштовний проїзд пільгових категорій громадян
дохід
фінансові результати
бюджет
стаття
Короткий огляд (реферат): It is determined that the social function of the urban passenger transport enterprises prevails economic one, which defines their planned unprofitability. The current approaches to budget financing of the urban passenger transport enterprises used in different countries and in Ukraine are analyzed. It is revealed that the existing mechanism for calculating the amounts of budgetary compensation for the free transport of the citizens entitled to the benefits does not ensure the stable operation of the urban passenger transport enterprises. It is analyzed the procedure for calculating the amount of compensation for the free transport of the citizens entitled to the benefits and its impact on the financial results of the urban passenger transport enterprises. It is argued that the real ratio of the number of free and paid passengers can only be determined by surveying the passenger traffic. It has been established that the actual payment of compensation for the free transport of the citizens entitled to the benefits to urban passenger transport enterprises is less than half of those calculated. The problem of transition to the usage of targeted cash payments to the citizens entitled to the benefits is investigated. It is argued that the mechanism of targeted monetary compensation will not work fully due to the low incomes of the citizens entitled to the benefits and the lack of funds in local budgets for such payments. In order to improve the financial results of the urban passenger transport enterprises, it was recommended to reduce preferential categories of citizens, apply privileges in the form of a certain percentage of the ticket price, introduce a mechanism for financing capital investments of the urban passenger transport enterprises through state grants.
Визначено, що соціальна функція підприємств міського пасажирського транспорту переважає економічну, що обумовлює їх планову збитковість. Проаналізовано сучасні підходи до бюджетного фінансування підприємств міського пасажирського транспорту, що використовуються в різних країнах та в Україні. Виявлено, що існуючий механізм розрахунку сум бюджетної компенсації за безкоштовний проїзд пільгових категорій громадян не забезпечує стабільну роботу підприємств міського пасажирського транспорту. Проаналізовано порядок розрахунку суми компенсації за безкоштовний проїзд пільгових категорій громадян та його вплив на фінансові результати підприємств міського пасажирського транспорту. Аргументовано, що реальне співвідношення кількості безплатних та платних пасажирів можна визначити лише за допомогою обстеження пасажиропотоку. Встановлено, що фактичні виплати компенсацій за безкоштовний проїзд пільгових категорій громадян підприємствам міського пасажирського транспорту становлять менше половини розрахованих. Досліджено проблему переходу на застосування адресних грошових виплат пільговим категоріям громадян. Аргументовано, що механізм адресної грошової компенсації не буде повноцінно працювати через низькі доходи пільгових категорій громадян і нестачу коштів у місцевих бюджетах на такі виплати. З метою покращення фінансових результатів підприємств міського пасажирського транспорту рекомендовано скоротити пільгові категорії громадян, застосовувати пільги у вигляді певного відсотка від вартості квитка, впровадити механізм фінансування капітальних вкладень підприємств міського пасажирського транспорту за рахунок державних грантів.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10529
Розташовується у зібраннях:Кафедра бухгалтерського обліку, аналізу і аудиту



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.