Взаємодія банків та підприємств реального сектору
Loading...
Date
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
У роботі розглядаються теоретичні аспекти взаємодії банківського сектору з реальним
сектором економіки за допомогою розгляду форм за різними ознаками та суб’єктами відносин.
Проаналізовано сучасний стан діяльності банківських інститутів з підприємствами
реального сектору в Німеччині, США та Японії. Водночас досліджено сучасні форми та результати
від взаємодії представлених секторів на території України.
Запропоновано методи вдосконалення співпраці банківського сектору України з
підприємствами для покращення ефективності. Основним елементом визначено послаблення
кредитної політики банків при зниженні відсотку за допомогою систем вдосконалення оцінки
клієнтів та їх проектів.
The work deals with the theoretical aspects of the interaction of the banking sector with the real sector of the economy through the consideration of forms on different ground. The current state of activity of banking institutions with real sector enterprises in Germany, the USA and Japan is analyzed. At the same time, modern forms and results from the interaction of the represented sectors on the territory of Ukraine are investigated. Methods of improvement of cooperation of the banking sector of Ukraine with the enterprises for improvement of result are offered. The main element is the weakening of banks’ credit policy while reducing the interest rate through the use of customer evaluation systems and their projects.
The work deals with the theoretical aspects of the interaction of the banking sector with the real sector of the economy through the consideration of forms on different ground. The current state of activity of banking institutions with real sector enterprises in Germany, the USA and Japan is analyzed. At the same time, modern forms and results from the interaction of the represented sectors on the territory of Ukraine are investigated. Methods of improvement of cooperation of the banking sector of Ukraine with the enterprises for improvement of result are offered. The main element is the weakening of banks’ credit policy while reducing the interest rate through the use of customer evaluation systems and their projects.