Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10892
Title: Шляхи підвищення конкурентоспроможності підприємства (на прикладі туристичної агенції)
Other Titles: Ways to improve the competitiveness of the enterprise (on the example of travel agency)
Authors: Банєва, В.В.
Issue Date: 2019
Keywords: конкурентоспроможність
конкуренція
підприємство
проект
competitiveness
competition
enterprise
project
project analysis
076 підприємництво, торгівля та біржова діяльність
кафедра економіки, права та управління бізнесом
Abstract: Розглянуто сутність поняття конкуренція та конкурентоспроможність підприємства; наведено характеристику факторів, що впливають на конкурентоспроможність підприємства. Наведено загальну характеристику ТА «Viki Travel»; проведено аналіз його фінансового стану; здійснено оцінку конкурентоспроможності підприємства. Розраховано критерії економічної ефективності розробленого проекту, виявлено можливі ризики, пов’язані з його функціонуванням.
The essence of the concept of competition and competitiveness of the enterprise is considered. The characteristics of the factors influencing the competitiveness of the enterprise are presented. The general description of travel agency is presented; an analysis of its financial status. An assessment of the company's competitive position has been made. The criteria of the economic efficiency of the developed project are calculated, the potential risks associated with its functioning are identified.
URI: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10892
Appears in Collections:Центр заочної та вечірньої форм навчання

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Банєва В.В. Кваліфікаційна робота.pdf195,15 kBAdobe PDFView/Open
Банєва В.В. Реферат.pdf329,93 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.