Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10895
Title: Шляхи підвищення конкурентоспроможності підприємства у виноробній галузі (на прикладі ПАТ “Болградський виноробний завод”)
Other Titles: Ways of increasing the competitiveness of an enterprise in the field of winery (on the example of JSC “Bolgrad Winery”)
Authors: Коваленко, Я.А.
Issue Date: 2019
Keywords: конкуренція
конкурентоспроможність підприємства
виноробна галузь
підвищення конкурентоспроможності
аналіз конкуренції
competition
competitiveness of the enterprise
the wine industry
improving competitiveness
analysis of competition
076 підприємництво, торгівля та біржова діяльність
кафедра економіки, права та управління бізнесом
Abstract: У роботі розглядаються теоретичні аспекти підвищення конкурентоспроможності підприємства, фактори та умови формування конкуренції на підприємстві, методи та заходи, що спрямовані на збільшення конкурентоспроможності підприємства. Проаналізовано основні показники фінансово-господарської діяльності підприємства. Була проведена оцінка конкурентоспроможності підприємства на ринку вина, на основі чого були обґрунтовані шляхи підвищення конкурентоспроможності підприємства.
The theoretical aspects of increasing the competitiveness of the enterprise, factors and conditions of formation of competition in the enterprise, methods and measures aimed at increasing the competitiveness of the enterprise are considered in the work. The main indicators of financial and economic activity of the enterprise are analyzed. The competitiveness of the enterprise in the wine market was evaluated, on the basis of which the ways of increasing the competitiveness of the enterprise were substantiated.
URI: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10895
Appears in Collections:Центр заочної та вечірньої форм навчання



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.