Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10920
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Юшкевич, Ю.С. | - |
dc.contributor.author | Yushkevych, Y. | - |
dc.date.accessioned | 2020-02-12T09:11:19Z | - |
dc.date.available | 2020-02-12T09:11:19Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | Юшкевич Ю. С. Stem vs steam: освітні пріоритети в контексті розвитку smart-суспільства / Ю. С. Юшкевич // Освіта та соціалізація особистості : матеріали Всеукраїнської наукової інтернет-конференції. – Одеса: ДЗ «ПНПУ ім. К. Д. Ушинського», 2019. – С. 48-49. | ru_RU |
dc.identifier.uri | http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10920 | - |
dc.description.abstract | Метою даної статті є соціально-філософське дослідження освітніх пріоритетів в контексті розвитку smart-суспільства. У результаті компаративістського аналізу stem- та steam-освітнього підходів було зроблено висновок, що спрямованість освіти лише у напрямку науки, інженерії та математики поза розвитку Arts-дисциплін може призвести до повного знищення будь-якої креативності. Тільки єдність точної науки та гуманітарного підходу може підтримати інноваторів в сучасному складному світі. | ru_RU |
dc.description.abstract | The purpose of this article is a socio-philosophical study of educational priorities in the context of the development of smart-society. As a result of the comparative analysis of stem- and steam-educational approaches, it was concluded that the orientation of education only in the direction of science, engineering and mathematics outside the development of Arts-disciplines can lead to the complete destruction of any creativity. Only the unity of exact science and the humanitarian approach can support innovators in today's complex world. | - |
dc.language.iso | uk | ru_RU |
dc.publisher | ПДПУ ім. К. Д. Ушинського | ru_RU |
dc.subject | гуманітарний підхід | ru_RU |
dc.subject | креативність | ru_RU |
dc.subject | smart-суспільство | ru_RU |
dc.subject | stem-освіта | ru_RU |
dc.subject | steam-освіта | ru_RU |
dc.subject | сучасно освічена особистість | ru_RU |
dc.subject | humanitarian approach | ru_RU |
dc.subject | creativity | ru_RU |
dc.subject | smart-society | ru_RU |
dc.subject | stem-education | ru_RU |
dc.subject | steam-education | ru_RU |
dc.subject | modernly educated personality | ru_RU |
dc.subject | тези доповідей | ru_RU |
dc.title | Stem vs steam: освітні пріоритети в контексті розвитку smart-суспільства | ru_RU |
dc.title.alternative | Stem vs steam: educational priorities in the context of smart-society development | ru_RU |
dc.type | Conference Abstract | ru_RU |
Appears in Collections: | Кафедра філософії, історії та політології |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Юшкевич Ю.С. Stem vs steam освітні пріоритети в контексті розвитку smart-суспільства.pdf | 357,78 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.