Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11023
Назва: Розвиток фінансових інновацій у небанківських фінансових установах
Інші назви: Development of financial innovations in non-bank financial institutions
Автори: Коваленко, В.В.
Kovalenko, V.
Бібліографічний опис: Коваленко В. В. Розвиток фінансових інновацій у небанківських фінансових установах / В. В. Коваленко // Приазовський економічний вісник. – 2020. – Вип. 1 (18). – С. 244-250.
Дата публікації: 2020
Ключові слова: фінансові інновації
небанківські фінансові установи
фінансовий ринок
цифровізація
екосистема
financial innovation
non-banking financial institutions
financial market
digitalization
ecosystem
стаття
Короткий огляд (реферат): Орієнтація національних економік на цифрову потребує використання новітніх інноваційних технологій у небанківському фінансовому секторі. Розвиток фінансового ринку на сучасному етапі пов’язаний з використанням новітніх інформаційних технологій. Особливо відчутним це є на фінансовому ринку, де інновації у сфері інформатизації впроваджуються та використовуються завдяки можливостям та потреб небанківських фінансових інституцій. Основними засадами запровадження фінансових інновацій (цифровізації) в небанківських фінансових установах є доступність; цільове призначення; крапка зростання; різноманітність засобів масової інформації; відкритість та співпраця; стандартизація; довіра та безпека. Сучасний етап цифровізації економіки визначив тенденції та напрями розвитку небанківських фінансових установ, тому вони повинні сконцентрувати весь власний потенціал на визначенні пріоритетів цифрових ініціатив та встановленні їх чіткої узгодженості з корпоративною стратегією розвитку фінансової установи; відображенні цифрових ініціатив у ключових показниках ефективності.
Today, focusing the National Economies on the Digital requires the use of the latest innovative technologies in the non-banking financial sector. The development of the financial market at the present stage had connected with the use of the latest information technologies. IT innovations had implemented and utilized to meet the needs and needs of non-banking financial institution. The development of non-banking financial services markets depends both on the ability of financial institutions to maintain an adequate level of solvency, maintain high standards of business reputation, and comply with regulatory discipline to comply with legislation and requirements, and the state of the economy as a whole. The basic principles of introducing financial innovation (digitalization) in non-banking financial institutions are as follows: accessibility; purpose; growth point; the diversity of the media; openness and cooperation; standardization; trust and security. The article identifies three types of values for introducing the latest financial innovations in non-bank financial institutions, namely: cost value, experience value and platform value. New for the domestic financial services, market was the creation of companies that work not only in the traditional payment area, but also in the areas of personal financial management, insurtech and regtech. Thus, the current stage of digitization of the economy has identified trends and trends in the development of non-bank financial institutions. Therefore, they must concentrate their full potential on identifying the priorities of digital initiatives and establishing a clear alignment with the corporate development strategy of the financial institution, reflecting digital initiatives in key performance metrics, as well as assessing business value growth before and after financial innovation. Analysis of the effectiveness of financial innovation implementation should be based on an assessment of the results obtained in terms of their impact on the level of competitiveness, financial stability, profitability and reputation of a non-bank financial institution. From the point of view of evaluating the effectiveness of financial innovation for consumers, it is necessary to analyze the appropriateness of the results of its use to their needs and requirements, the acceptability of financial innovation for its quality, affordability and value.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11023
Інші ідентифікатори: DOI: https://doi.org/10.32840/2522-4263/2020-1-43
Розташовується у зібраннях:Кафедра банківської справи



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.