Управління корпоративним бізнесом банку
Loading...
Date
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
У першому розділі роботи визначено фінансову структуру комерційного банку як інструмент ефективного управління бізнес-напрямами; охарактеризовано зміст корпоративного бізнесу банку; запропоновано наукові засади управління корпоративним бізнесом банку на основі формування стратегій просування продуктів та послуг.
У другому розділі здійснено аналіз конкурентної ситуації в корпоративному сегменті банківського ринку України; виділені тенденції розвитку основних сегментів банківського бізнесу; проведено порівняльну оцінку ефективності корпоративного та роздрібного сегментів банківського ринку України.
У третьому розділі обґрунтовано напрями підвищення ефективності корпоративного бізнесу ПАТ АБ «Украгазбанк»; розроблено науково-методичні засади запровадження сучасних стратегій розвитку корпоративного бізнесу в діяльність ПАТ АБ «Укргазбанк».
The first section of the paper defines the financial structure of a commercial bank as a tool for effective management of business lines; the content of the corporate business of the bank is described; the scientific bases of management of corporate bank of the bank on the basis of formation of strategies of promotion of products and services are offered. The second section analyzes the competitive situation in the corporate segment of the Ukrainian banking market; the tendencies of development of the main segments of banking business are highlighted; conducted a comparative assessment of the efficiency of the corporate and retail segments of the banking market of Ukraine; In the third section the directions of increase of efficiency of corporate business of PJSC JSC JSB "Ukragasbank" are substantiated; scientific and methodological bases of introduction of modern strategies of corporate business development into the activity of PJSC JSB “Ukrgasbank” have been developed.
The first section of the paper defines the financial structure of a commercial bank as a tool for effective management of business lines; the content of the corporate business of the bank is described; the scientific bases of management of corporate bank of the bank on the basis of formation of strategies of promotion of products and services are offered. The second section analyzes the competitive situation in the corporate segment of the Ukrainian banking market; the tendencies of development of the main segments of banking business are highlighted; conducted a comparative assessment of the efficiency of the corporate and retail segments of the banking market of Ukraine; In the third section the directions of increase of efficiency of corporate business of PJSC JSC JSB "Ukragasbank" are substantiated; scientific and methodological bases of introduction of modern strategies of corporate business development into the activity of PJSC JSB “Ukrgasbank” have been developed.