Дослідження та прогнозування кон’юнктури ринку (на прикладі ринку інформаційно-комунікаційних технологій)

Abstract

У роботі розглядаються сутність поняття ринкової кон’юнктури та методи її оцінки, особливості функціонування ринку інформаційнокомунікаційних технологій. Проаналізовано кон’юнктурні зміни на світовому ринку ІКТ, на основі яких визначено рівень розвитку інформаційнокомунікаційних технологій в Україні. Охарактеризовано проблеми та перспективи розвитку ринку інформаційно-комунікаційних технологій в Україні. Розроблено прогноз чинників розвитку ІКТ та запропоновано шляхи підвищення ефективності функціонування ринку інформаційнокомунікаційних технологій.
The essence of the concept of market conjuncture and methods of its estimation, features of functioning of the market of information and communication technologies have been considered in the work. The market situation in the ICT market has been analyzed, which determines the level of development of information and communication technologies in Ukraine. The problems and prospects of development of the market of information and communication technologies in Ukraine have been characterized. The forecast of ICT development factors has been developed and the ways of improving the efficiency of functioning of the market of information and communication technologies have been proposed.

Description

Citation

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By