Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11252
Title: Економічне обґрунтування створення нового продукту в ІТ – сфері
Other Titles: Economic justification for creating a new product in the IT sphere
Authors: Сороченко, О.С.
Issue Date: 2019
Keywords: інновації
ІТ - сфера
новий ІТ – продукт
економічний аналіз
ліквідність
показники ефективності
економічні ризики
innovations
IT sphere
new IT product
economic analysis
liquidity
efficiency indicators
economic risks
кафедра економіки, права та управління бізнесом
076 підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Abstract: У роботі розглядаються теоретичні аспекти обґрунтування доцільності виходу на ринок з новим продуктом у ІТ – сфері, порядок формування плану створення нового продукту, особливості впровадження нових продуктів у ІТ – сфері. Проаналізовано основні показники діяльності агенції інтернет – маркетингу SW Agency, визначено її конкурентне становище на ринку, проведено SWOT – аналіз. Запропоновано напрямки створення нових ІТ – продуктів, проведено аналіз економічної ефективності проекту виходу на ринок з новим продуктом, розглянуто ризики в інноваційній сфері та методи їх запобігання.
The paper discusses the theoretical aspects of justifying the feasibility of entering a market with a new product in the IT sphere, the procedure for creating a plan for the creation of a new product, the features of introducing new products in the IT sphere. The main indicators of activity of the Internet marketing agency SW Agency are analyzed, its competitive position in the market is determined, SWOT analysis is conducted. The directions of creation of new IT products are offered, the analysis of economic efficiency of the project of launching with a new product is carried out, the risks in the innovative sphere and methods of their prevention are considered.
URI: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11252
Appears in Collections:Факультет економіки і управління підприємництвом*



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.