Формування конкурентної стратегії підприємства на ринку роздрібної торгівлі
Вантажиться...
Дата
Автори
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
У роботі розглядаються теоретичні основи формування конкурентної
стратегії торгівельного підприємства. Проведено аналіз діяльності
підприємства та його зовнішнього середовища з використанням PEST-
аналізу. Виявлено низку переваг та факторів загроз. На підставі проведеного
SWOT-аналізу обґрунтовано вибір конкурентної стратегії диференціації. Для
підвищення конкурентоспроможності були впроваджені додаткові послуги,
та низка заходів. З використанням маржинального доходу встановлено
ефективність запропонованих заходів.
The theoretical bases of formation of the competitive strategy of the trading enterprise are considered in the work. The general characteristics and analysis of the enterprise are carried out. A number of advantages and a number of risk factors have been identified. A SWOT analysis was conducted that substantiated the choice of competitive strategy. To increase competition, additional services were introduced, and measures were taken and measures were taken to calculate marginal revenue.
The theoretical bases of formation of the competitive strategy of the trading enterprise are considered in the work. The general characteristics and analysis of the enterprise are carried out. A number of advantages and a number of risk factors have been identified. A SWOT analysis was conducted that substantiated the choice of competitive strategy. To increase competition, additional services were introduced, and measures were taken and measures were taken to calculate marginal revenue.
Опис
Ключові слова
стратегія підприємства, PEST-аналіз, SWOT-аналіз, стратегія диференціації, конкурентні переваги, торгівельні послуги, роздрібна торгівля, дерево цілей, графік Ганта, enterprise strategy, PEST analysis, SWOT analysis, differentiation strategy, competitive advantages, trading services, trading services, Retail, purpose tree, Gantt's schedule, 073 менеджмент, кафедра менеджменту