Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11261
Title: Формування конкурентної стратегії підприємства на ринку роздрібної торгівлі
Other Titles: Formation of the competitive strategy of the enterprise in the retail market
Authors: Варченко, Г.Ю.
Issue Date: 2019
Keywords: стратегія підприємства
PEST-аналіз
SWOT-аналіз
стратегія диференціації
конкурентні переваги
торгівельні послуги
роздрібна торгівля
дерево цілей
графік Ганта
enterprise strategy
PEST analysis
SWOT analysis
differentiation strategy
competitive advantages
trading services
trading services
Retail
purpose tree
Gantt's schedule
073 менеджмент
кафедра менеджменту
Abstract: У роботі розглядаються теоретичні основи формування конкурентної стратегії торгівельного підприємства. Проведено аналіз діяльності підприємства та його зовнішнього середовища з використанням PEST- аналізу. Виявлено низку переваг та факторів загроз. На підставі проведеного SWOT-аналізу обґрунтовано вибір конкурентної стратегії диференціації. Для підвищення конкурентоспроможності були впроваджені додаткові послуги, та низка заходів. З використанням маржинального доходу встановлено ефективність запропонованих заходів.
The theoretical bases of formation of the competitive strategy of the trading enterprise are considered in the work. The general characteristics and analysis of the enterprise are carried out. A number of advantages and a number of risk factors have been identified. A SWOT analysis was conducted that substantiated the choice of competitive strategy. To increase competition, additional services were introduced, and measures were taken and measures were taken to calculate marginal revenue.
URI: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11261
Appears in Collections:Факультет економіки і управління підприємництвом*



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.