Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11422
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorNezdoyminov, S.-
dc.contributor.authorBedradina, G.-
dc.contributor.authorIvanov, A.-
dc.contributor.authorНездоймінов, С.Г.-
dc.contributor.authorБедрадіна, Г.К.-
dc.contributor.authorІванов, А.М.-
dc.date.accessioned2020-05-28T09:19:04Z-
dc.date.available2020-05-28T09:19:04Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationNezdoyminov S. Digital Technology in the Management of Quality Service in Tourism Business / S. Nezdoyminov, G. Bedradina, A. Ivanov // International Journal of Engineering and Advanced Technology (IJEAT). – 2019. – Vol. 9, Issue 1. – P. 1865-1869.ru_RU
dc.identifier.urihttp://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11422-
dc.description.abstractThe objective need for quality management has identified the special role of digital technology in booking services, information and communication systems in the tourism business. The quality of services is one of the most important components of the efficiency and profitability of the tourism industry in the current conditions of tourism development. The quality management system of production processes in the tourism sector should be a continuous process of measures aimed at improving the level of services, improving production elements and introducing innovative technologies. All the processes of designing, ensuring and maintaining the quality of tourism products should be integrated into the quality management system. It has been established that the consistency between the priorities of the enterprise in the field of improving the quality of services and the goals of the overall set of business processes is a condition for the effective and long-term development of the enterprise. The authors determined that modern management and modeling of business processes in enterprises, speed and quality of customer service require a specialized software product developed exclusively for the needs of the tourism industry. Based on the methods of financial analysis, the authors of the article substantiated the economic feasibility of implementing Fox Manager BPA 2.5 software using the example of a travel company. The profitability index of the proposed software product will be 1.6. The estimated payback period is 1.7 years. The authors' suggestions are aimed at creating a modern workplace for sales managers and automation of internal office processes in a travel company using digital technology.ru_RU
dc.description.abstractОб'єктивна потреба в управлінні якістю визначила особливу роль цифрових технологій у послугах бронювання, інформаційних та комунікаційних системах у туристичному бізнесі. Якість послуг - одна з найважливіших складових ефективності та рентабельності туристичної галузі в сучасних умовах розвитку туризму. Система управління якістю виробничих процесів у туристичній галузі повинна бути безперервним процесом заходів, спрямованих на підвищення рівня послуг, вдосконалення виробничих елементів та впровадження інноваційних технологій. Усі процеси проектування, забезпечення та підтримання якості туристичної продукції мають бути інтегровані в систему управління якістю. Встановлено, що узгодженість між пріоритетами підприємства у сфері підвищення якості послуг та цілями загальної сукупності бізнес-процесів є умовою ефективного та довгострокового розвитку підприємства. Автори визначили, що сучасне управління та моделювання бізнес-процесів на підприємствах, швидкість та якість обслуговування клієнтів потребують спеціалізованого програмного продукту, розробленого виключно для потреб туристичної галузі. На основі методів фінансового аналізу автори статті обґрунтували економічну доцільність впровадження програмного забезпечення Fox Manager BPA 2.5 на прикладі туристичної компанії. Індекс рентабельності запропонованого програмного продукту становитиме 1,6. Орієнтовний термін окупності - 1,7 року. Пропозиції авторів спрямовані на створення сучасного робочого місця для менеджерів з продажу та автоматизації внутрішніх офісних процесів у туристичній компанії з використанням цифрових технологій.-
dc.language.isoenru_RU
dc.subjectquality service technologiesru_RU
dc.subjectsoftware productru_RU
dc.subjecttourism industryru_RU
dc.subjectquality managementru_RU
dc.subjectтехнології обслуговування якостіru_RU
dc.subjectпрограмний продуктru_RU
dc.subjectтуристична галузьru_RU
dc.subjectуправління якістюru_RU
dc.subjectстаттяru_RU
dc.titleDigital Technology in the Management of Quality Service in Tourism Businessru_RU
dc.title.alternativeЦифрові технології в управлінні якістю обслуговування в туристичному бізнесіru_RU
dc.typeArticleru_RU
dc.identifier.doiDOI: 10.35940/ijeat.A1001.109119-
Appears in Collections:Кафедра туристичного та готельно-ресторанного бізнесу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Digital Technology in the Management of Quality Service in Tourism Business.pdf486,01 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.