Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11590
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorВолчек, Р.М.-
dc.contributor.authorVolchek, R.-
dc.date.accessioned2020-10-07T13:05:53Z-
dc.date.available2020-10-07T13:05:53Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifierDOI: https://doi.org/10.33987/vsed.1(72).2020.85-104-
dc.identifier.citationІнструменти забезпечення коректного нарахування податків при відчуженні земельних ділянок / Р. М. Волчек, С. І. Большаков // Вісник соціально-економічних досліджень : зб. наук. праць; Одеський національний економічний університет. – Одеса, 2020. – № 1 (72). – С. 85-104. – ISSN 2313-4569.en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11590-
dc.description.abstractУ статті узагальнено підсумки проведення в Україні процедури приватизації державного майна протягом 2015–2019 років. Встановлено, що однією з основних перешкод, яка спричиняє недоотримання до державного бюджету коштів від приватизації державного майна, порівняно із запланованими показниками надходжень, є фактично здійснюване «безоплатне привласнення» земельних ділянок суб’єктами господарювання під час операцій купівлі-продажу об’єктів нерухомості внаслідок двозначного трактування положень Земельного кодексу України та Національного стандарту оцінки 2 «Оцінка нерухомого майна». Предмет дослідження – механізми проведення приватизації державного майна. Мета статті – розробити інструментарій протидії корупційним діям під час приватизації земельних ділянок, тим самим забезпечивши коректне нарахування й сплату податків до державного бюджету України від зазначених угод. Методи дослідження – загальнонаукові. Доведено, що корупційна схема із незаконним привласненням земельної ділянки розпочинається з набуття суб’єктом господарювання права користування нею. Некоректне трактування норм Земельного кодексу України в подальшому призводить до протиправного набуття користувачем права власності на вказану землю, уникаючи процедури приватизації. Обґрунтовано, що корупційні схеми відбуваються внаслідок вкрай слабкого контролю діяльності нотаріусів та оцінювачів з боку основного регулятора оціночної діяльності в Україні – Фонду державного майна України. Надано низку рекомендацій задля уникнення нанесення збитків державі під час приватизації. Зокрема, запропоновано доповнити норми законодавчої бази у частині безпосередньої заборони нотаріусам реєструвати право власності на земельні ділянки, які належать державі, без проведення процедури приватизації. Необхідно внести зміни до нормативно-правової бази України у частині надання можливості оцінювачу розраховувати ринкову вартість земельних ділянок у випадку відсутності кадастрового номера.en_US
dc.description.abstractThe article summarizes the results of the procedure of privatization of state property in Ukraine during 2015–2019. It is established, that one of the main obstacles that leads to short payment of funds from the privatization of state property to the state budget, compared to the planned targets, is the actual «free appropriation» of land plots by economic entities during the sale of real estate due to ambiguous interpretation of the provisions of the Land Code of Ukraine and the National Valuation Standard 2 «Real Estate Valuation». The subject of research – the mechanisms of privatization of state property. The purpose of the article is to develop tools to combat corruption during the privatization of land plots, thus ensuring the correct calculation and payment of taxes to the state budget of Ukraine from these agreements. Research methods – general scientific. It has been proven, that a corruption scheme associated with an illegal appropriation of a land plot begins with the acquisition by the business entity of the right to use it. An incorrect interpretation of the provisions of the Land Code of Ukraine in the future leads to the illegal acquisition by the user of the right of ownership to the specified land plot, avoiding the privatization procedure. It is substantiated, that corruption schemes occur as a result of extremely weak control over the activities of notaries and appraisers on the part of the main regulator of appraisal activities in Ukraine – the State Property Fund of Ukraine. A number of recommendations are formulated with the aim of preventing losses to the state during privatization. In particular, it is proposed to supplement the norms of legal framework in terms of a direct prohibition for notaries to register ownership of land plots, which belong to the state, without a privatization procedure. It is necessary to make changes to the regulatory framework of Ukraine in terms of enabling the appraiser to calculate the market value of land plots in the absence of a cadastral number.-
dc.language.isouken_US
dc.publisherОдеський національний економічний університетen_US
dc.subjectземельні ділянкиen_US
dc.subjectземельні поліпшенняen_US
dc.subjectприватизаціяen_US
dc.subjectоцінкаen_US
dc.subjectринкова вартістьen_US
dc.subjectправо користуванняen_US
dc.subjectправо власностіen_US
dc.subjectподаткиen_US
dc.subjectland plotsen_US
dc.subjectland improvementsen_US
dc.subjectprivatizationen_US
dc.subjectratingen_US
dc.subjectmarket valueen_US
dc.subjectright of useen_US
dc.subjectownershipen_US
dc.subjecttaxesen_US
dc.subjectстаттяen_US
dc.titleІнструменти забезпечення коректного нарахування податків при відчуженні земельних ділянокen_US
dc.title.alternativeTools for ensuring of correct accounting of taxes during the alienation of land plotsen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:Випуск 1, № 72
Кафедра бухгалтерського обліку, аналізу і аудиту



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.