Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11717
Title: | Ways to improve the quality of services at the hotel industry (the example is hotel «IL Decameron») |
Other Titles: | Шляхи підвищення якості надання послуг на підприємстві готельного господарства (на прикладі готелю «IL Decameron») |
Authors: | Чабан, В.М. |
Issue Date: | 2020 |
Keywords: | готельні послуги якість надання готельних послуг методи оцінки якості надання готельних послуг готель підприємство готельного господарства hotel services quality of hotel services methods of assessing the quality of hotel services hotel hotel business готельно-ресторанна справа кафедра туристичного та готельно-ресторанного бізнесу |
Abstract: | Кваліфікаційна робота складається з трьох розділів. Об’єкт дослідження – процес визначення якості надання послуг в готелі «IL Decameron».
У роботі розглянуто сутність та особливості якості надання готельних послуг; вивчено основні підходи до якості обслуговування в готелях; систематизовано основні методи оцінки якості надання послуг на підприємствах готельного господарства.
В аналітичній частині розглянуто організаційно-економічну характеристику діяльності готелю «IL Decameron»; зроблено визначення якості надання послуг у цьому засобі розміщення за певною методикою; проведено оцінку конкурентної позиції готелю зроблено аналіз інфраструктури, призначеної для організації ділового туризму в Одеській «IL Decameron» для вивчення можливостей щодо ідвищення якості надання послуг.
Внесені пропозиції спрямовані на підвищення якості надання послуг в готелі «IL Decameron». Розроблено комплекс заходів щодо підвищення кваліфікації персоналу та вдосконалення елементів системи автоматизації в готелі «IL Decameron» та зроблено їх економічне обґрунтування. Qualification work consists of three sections. The object of research is the process of determining the quality of service in the hotel «ILDecameron». The article considers the essence and features of the quality of hotel services; the basic approaches to quality of service in hotels are being studied; the main methods of assessing the quality of service provision at the hotel industry are being systematized. The analytical part considers the organizational and economic characteristics of the hotel «IL Decameron»; the quality of service provision in this means of accommodation is determined according to a certain method; an assessment of the competitive position of the hotel was made, an analysis of the infrastructure designed for the organization of business tourism in Odessa «IL Decameron» to explore opportunities to improve the quality of service. The suggestions are aimed at improving the quality of services at the hotel «IL Decameron». A set of measures to improve the skills of staff and improve the elements of the automation system in the hotel «IL Decameron» and made their economic justification. |
URI: | http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11717 |
Appears in Collections: | Факультет міжнародної економіки* |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Чабан В.М. Кваліфікаційна робота.pdf | 550,75 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Чабан В.М. Реферат.pdf | 224,43 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.