Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11773
Title: Формування корпоративної культури підприємства
Other Titles: Formation of corporate culture of the enterprise
Authors: Черноусова, М.М.
Issue Date: 2020
Keywords: корпоративна культура
фактичний та бажаний стан корпоративної культури
компоненти корпоративної культури
ринок морських торговельних послуг
аналіз кадрового складу
анкетування
кодекс корпоративної культури
corporate culture
the actual and desired state of corporate culture
components of corporate culture
maritime trade services market
personnel analysis
questionnaires
code of corporate culture
Abstract: У роботі розглядаються основи управління корпоративною культурою, її параметри які впивають на прийняття ефективних управлінських рішень. Надано характеристику підприємства морський порт «Південний», встановлено його переваги на ринку торгівельно-морських послуг. Проаналізовано кадровий склад та виявлено, що тип фактичної корпоративної культури не є задовільним. Проведено анкетування для виявлення бажаного типу корпоративної культури, та запропоновані заходи по її удосконаленню, які збільшать дохід підприємства
The qualifying paper considers the basics of corporate culture management, its parameters that influence the adoption of effective management decisions. The general characteristic of the enterprise seaport "Southern" is carried out, its advantages in the market of trade and sea services are established. The staff was analyzed and it was found that the corporate culture is not satisfactory. Questionnaires were conducted to identify the desired type of corporate culture, and proposed measures to improve it that will increase the company's income.
URI: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11773
Appears in Collections:Факультет менеджменту, обліку та інформаційних технологій



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.