Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11961
Title: Підвищення міжнародної конкурентоспроможності підприємства в галузі приладобудування (на прикладі ТОВ «Телекарт-Прилад»)
Other Titles: Increasing the international competitiveness of the enterprise in the field of instrument making (on the example of LLC "Telecard-Device")
Authors: Сохадзе Т.Т.
Issue Date: 2020
Keywords: міжнародна конкурентоспроможність
приладобудування
фактори міжнародної конкурентоспроможності
експорт
зовнішньоекономічна діяльність
імпорт
ТОВ «Телекарт-Прилад»
international competitiveness
instrument making
factors of international competitiveness
export
foreign economic activity
import
«Telecart-Prilad»
292 міжнародні економічні відносини
кафедра міжнародних економічних відносин
Abstract: У роботі розглядаються теоретико-методичні основи дослідження міжнародної конкурентоспроможності підприємства, визначаються фактори впливу на міжнародну конкурентоспроможність підприємства в галузі приладобудування, досліджено методи оцінки міжнародної конкурентоспроможності підприємства в галузі приладобудування. Проаналізовано загальну характеристику підприємства ТОВ «Телекарт-Прилад» як суб’єкту ЗЕД. Проведено аналіз факторів впливу на міжнародну конкурентоспроможність ТОВ «Телекарт-Прилад». Проведено оцінку сучасного стану міжнародної конкурентоспроможності ТОВ «Телекарт-Прилад». Розглянуто вдосконалення напрямків дії міжнародної маркетингової служби, як чиннику підвищення міжнародної конкурентоспроможності ТОВ «Телекарт-Прилад». Запропоновано організаційні заходи щодо підвищення міжнародної конкурентоспроможності підприємства ТОВ «Телекарт-Прилад».
The article deals with the theoretical and methodological foundations of the study of the international competitiveness of the enterprise, determines the factors of influence on the international competitiveness of the enterprise in the field of instrument making, investigates the methods of evaluation of the international competitiveness of the enterprise in the field of instrument making. The general characterization of the enterprise of «Telecart-Prilad» as a subject of foreign economic activity is analyzed. The factors of influence on the international competitiveness of «Telecart-Prilad» are analyzed. An assessment of the current state of international competitiveness of «Telecart-Prilad» are carried out. Improvement of the directions of action of the international marketing service as a factor of increasing the international competitiveness of «Telecart-Prilad» is considered. Organizational measures are proposed to increase the international competitiveness of «Telecart-Prilad».
URI: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11961
Appears in Collections:Факультет міжнародної економіки*

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Сохадзе Т.Т. Кваліфікаційна робота.pdf609,37 kBAdobe PDFView/Open
Сохадзе Т.Т. Реферат.pdf359,74 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.