Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12023
Title: Управління якістю та конкурентоспроможністю продукції підприємства
Other Titles: Management of quality and competitiveness of enterprise's products
Authors: Дуляпіна, Є.В.
Issue Date: 2020
Keywords: якість
конкурентоспроможність продукції
управління якістю
управління конкурентоспроможністю
ринок масла вершкового
quality
product competitiveness
quality management
competitiveness management
butter market
073 менеджмент
кафедра менеджменту
Abstract: У роботі розглядаються теоретичні аспекти управління якістю та конкурентоспроможністю продукції, зокрема вивчено методи оцінювання якості та конкурентоспроможності продукції Проаналізовано ринок масла вершкового України за методикою PEST – аналізу, встановлено його найбільш впливові фактори. Запропоновано заходи з удосконалення управління якістю та конкурентоспроможністю продукції ПрАТ "Каланчацький маслозавод", зокрема пропонується оновити обладнання підприємства.
The paper considers the theoretical aspects of product quality and competitiveness management; in particular, the methods of product quality and competitiveness assessment are studied. The Ukrainian market of butter is analyzed by the PEST - analysis' method, its most influential factors are established. Measures of improvement the quality management and competitiveness of PJSC "Kalanchak Butter Plant"s' products are proposed, in particular, it is proposed to update the equipment of the enterprise.
URI: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12023
Appears in Collections:Центр заочної та вечірньої форм навчання*

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Дуляпіна Є.В. Кваліфікаційна робота.pdf184,77 kBAdobe PDFView/Open
Дуляпіна Є.В. Реферат.pdf165,23 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.