Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12097
Title: Оцінка споживчих вимог молоді м. Одеса в сфері туристичних послуг
Other Titles: Assessment of consumer needs of the youth of Odessa in the field of tourist services
Authors: Гавриленко, О.Р.
Issue Date: 2020
Keywords: туристичний попит
туристичний ринок
споживчі вимоги
молодіжний туризм
молодь
анкетування
tourist demand
tourist market
consumer needs
youth tourism
youth
questionnaires
242 туризм
кафедра туристичного та готельно-ресторанного бізнесу
Abstract: В роботі розглянуто теоретичні засади туристичного попиту у молодіжному сегменті на ринку туристичних послуг, зокрема, виявлено особливості поведінки молоді як групи споживачів туристичного продукту. Здійснено дослідження споживчих вимог молоді регіонів України до послуг сфери туризму. Проведено маркетингове дослідження уподобань молоді м.Одеса в туристичних послугах методом анкетування. Узагальнено результати досліджень щодо мотивів і потреб молоді м. Одеса та регіонів України в туристичних послугах. Запропоновано шляхи активізації розвитку молодіжного туризму в Одеському регіоні як туристичній дестинації
The theoretical bases of tourist demand in the youth segment in the market of tourist services are considered in the work, in particular, features of behavior of youth as group of consumers of a tourist product are revealed. A study of consumer needs of young people in the regions of Ukraine to services in the field of tourism. The marketing research of preferences of youth of Odessa in tourist services by a questionnaire method is carried out. The results of research on the motives and consumer needs of young people in Odessa and the regions of Ukraine in tourist services are summarized. Ways to intensify the development of youth tourism in the Odessa region as a tourist destination are proposed.
URI: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12097
Appears in Collections:Центр заочної та вечірньої форм навчання*



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.