Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12293
Назва: Digital-маркетинг закладів вищої освіти
Інші назви: Digital marketing of a Higher Education Institution
Автори: Жарська, І.О.
Zhars’ka, I.
Бібліографічний опис: Жарська І. О. Digital-маркетинг закладів вищої освіти / І. О. Жарська // Вчені записки Таврійського національного університету імені В.І.Вернадського. Серія: Економіка і управління. – 2020. – № 6. – Т. 31 (70).– С. 106-112.
Дата публікації: 2020
Ключові слова: маркетингові комунікації
маркетинг освітніх послуг
маркетинг у соціальних медіа
заклад вищої освіти
цільова аудиторія
ринок освітніх послуг
marketing communications
educational services marketing
Social Media Marketing
institution of higher education
target audience
market of educational services
стаття
Короткий огляд (реферат): В статті розроблено концепцію формування системи маркетингових комунікацій закладів вищої освіти в мережі Інтернет у вигляді ланцюжка трьох взаємопов’язаних напрямків діяльності: реклама у соціальних мережах, детальна інформація про спеціальності та освітні програми на офіційному сайті ЗВО і публікації в соціальних мережах та Telegram-каналі ЗВО. Запропоновано принципи побудови системи маркетингових комунікацій закладу вищої освіти в мережі Інтернет. Доведено, що сьогодні аккаунт ЗВО у соціальних мережах має виконувати функцію універсального call-центру, який може консультувати абітурієнтів усіх категорій та їх батьків з будь-яких питань, пов’язаних як зі вступом, так і з майбутнім навчанням і специфікою спеціальностей у режимі 24х7. Проаналізовано основні показники ефективності instagram-аккаунтів ТОП-10 українських ЗВО за підсумками вступної кампанії 2020р.
Modern economy needs to strengthen marketing activity of its participants. In particular actions for promoting of higher educational institutions and specialtyes are topicality. Recommendations for the content of the official website of higher education institutions are offered. The importance of using of direct sales of universityes as a modern tool of direct communication with entrants is substantiated. Attention is concentrated on necessity of combined with traditional career guidance methods for enrollees with activity on the Internet and especially on social networks. It is substantiated that the career guidance events is an effective tool for promoting the Universityes on the market of educational services and the formation of entrants contacts Bases. It has been announced that the tools for Internet marketing are right in the middle of the role in communication with the entrants. The concept of formation of the marketing communication system of higher education institutions on the Internet in the form of a chain of three interrelated areas of activity was developed: advertising on social networks, detailed information on specialties and educational programs on the official site of institution of higher education and publications on social networks and Telegram-channel of university. It is proved that today university official account on social networks should act as a universal call center, which can advise entrants of all ages and other categories and their parents on any issues related to both entry and future education and specialty of specialties in 24x7 mode. The activity of the internet-audience was analyzed in the Instagram social network community. For this purpose, we analyzed the Statistic Indicators of official Instagram-accaunts of TOP-10 University of Ukraine in 2020 and the engagement rate was calculated. The principles of building a marketing communications system of higher education institutions on the Internet have been suggested: complexity, systematic, usefulness of information, high quality of graphics and printing products, attentiveness and care.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12293
Розташовується у зібраннях:Кафедра маркетингу та міжнародної логістики

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Жарська І. О. Digital-маркетинг закладів вищої освіти.pdf478,87 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.