Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12466
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorШикіна, О.В.-
dc.contributor.authorГончаренко, Я.Є.-
dc.contributor.authorРемігайло, І.Ю.-
dc.contributor.authorShykina, O.-
dc.contributor.authorGoncharenko, Y.-
dc.contributor.authorRemigailo, I.-
dc.date.accessioned2021-02-27T07:26:08Z-
dc.date.available2021-02-27T07:26:08Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifierDOI: https://doi.org/10.32843/infrastruct50-35-
dc.identifier.citationШикіна О. В. Шляхи розвитку ділового туризму у період пандемії /О. В. Шикіна, Я. Є. Гончаренко, І. Ю. Ремігайло // Інфраструктура ринку. – 2020. – № 50. – С. 213-219.en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12466-
dc.description.abstractУ статті розглянуто статистичні дані, що надають уявлення про стан та тенденції розвитку ділового туризму у різних країнах світу. Виділяються країни лідери ділового туризму. Розглянуто особливості і складові ділового туризму, його місце у загальному обороті туристичного бізнесу, підкреслюється необхідність залучення до подальшого розвитку цього виду туризму органів місцевої та регіональної влади. Проаналізовано вплив від пандемії коронавірусу (COVID-19), яка спричинила величезні перебої в міжнародних подорожах. Виявлено ряд проблем з якими стикається діловий туризм в Україні. Наведено взаємозв’язок основних суб’єктів ділового туризму. Запропоновано модель розвитку MICE-туризму в Одеському регіоні, що може бути залучена для просування ділового туризму у цілому у всій країні. Модель складається з 8 елементів: розширення асортименту послуг, унікальні враження, диверсифікація, стійкість, автентичність, безпека, дозвілля, благополуччя.en_US
dc.description.abstractThe article discusses statistical data that give an idea of the state and trends in the development of business tourism in different countries of the world. The leading countries in business tourism are the United States and Canada, in Europe - Germany, Spain, France and Italy, in Asia - Thailand, Turkey, Singapore, Indonesia and China. The features and components of business tourism, its place in the general turnover of the tourism business are considered, the need to attract local and regional authorities to the further development of this type of tourism is emphasized. Analyzed the impact from the coronavirus (COVID-19) pandemic, which caused huge disruptions to international travel. As of March 4, 2020, the region where the largest share of companies cancels business trips is China. To date, companies have suspended 18% of business trips to North America, but this figure may see an increase due to changes in travel restrictions due to the virus. A number of problems faced by business tourism in Ukraine have been identified. There is a great shortage in our country of relevant personnel for the organization of business tourism. It is necessary to train highly qualified employees of hotel conference service departments, who would be able to serve at the appropriate level not only forums, conferences, seminars, congresses, presentations, etc., but also to organize corporate events. The relationship between the main subjects of business tourism is given. Travel agencies maintain close links with airlines, hotels, car rentals, banks, insurance companies, railways, government, trade associations, foreign tour operators and travel agents, land operators, cruise companies and tourism education institutions. In the Odessa region, the infrastructure for business tourism still needs to be developed. A model for the development of MICE tourism in the Odessa region has been proposed, which can be involved in promoting business tourism in general throughout the country. The model consists of 8 elements: assortment expansion, unique experiences, diversification, sustainability, authenticity, safety, leisure, well-being.-
dc.language.isouken_US
dc.subjectділовий туризмen_US
dc.subjectіндустрія MICEen_US
dc.subjectінсентив-туризмen_US
dc.subjectділова подорожen_US
dc.subjectвиставкова діяльністьen_US
dc.subjectbusiness tourismen_US
dc.subjectMICE industryen_US
dc.subjectincentive tourismen_US
dc.subjectbusiness travelen_US
dc.subjectexhibition activitieen_US
dc.subjectстаттяen_US
dc.titleШляхи розвитку ділового туризму у період пандеміїen_US
dc.title.alternativeWays of business tourism development during the pandemic perioden_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:Кафедра туристичного та готельно-ресторанного бізнесу



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.