Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12483
Title: Методичний підхід до вибору партнерів по стратегічному альянсу на основі нечіткої логіки
Other Titles: Methodical approach to the selection of strategic alliance partners based on fuzzy logic
Authors: Балан, В.Г.
Balan, V.
Citation: Методичний підхід до вибору партнерів по стратегічному альянсу на основі нечіткої логіки / В. Г. Балан // Вісник соціально-економічних досліджень : зб. наук. праць; Одеський національний економічний університет. – Одеса, 2020. – № 2 (73). – С. 121-135.
Issue Date: 2020
Publisher: Одеський національний економічний університет
DOI: https://doi.org/10.33987/vsed.2(73).2020.121-135
Keywords: стратегічний бізнес-альянс
стратегічна взаємодія
потенціал синергії
нечітка логіка
нечіткий багатокритеріальний аналіз
лінгвістичні змінні
терм-множина
Fuzzy SAW
Fuzzy VIKOR
strategic business alliance
strategic interaction
synergy potential
fuzzy logic
fuzzy multi-criteria analysis
linguistic variables
term set
Fuzzy SAW
Fuzzy VIKOR
Abstract: У статті розроблено методичний підхід до вибору партнерів при формуванні стратегічних альянсів із використаннням інструментарію нечітко-множинної теорії. Обґрунтована необхідність урахування при аналізі потенційних стратегічних партнерів не тільки оцінки їх поточного стану (сильних та слабких сторін, фінансової спроможності, конкурентних переваг), але й прогнозної ефективності подальшої співпраці. Відповідно до цього зазначено, що вибір партнерів по стратегічному альянсу, окрім використання традиційних фінансових інструментів та критеріїв має враховувати потенціал синергії за напрямами можливої взаємодії та співпраці, бути елементом стратегії розвитку підприємства та узгоджуватися з стратегічними цілями й корпоративними цінностями підприємства. Для досягнення поставлених цілей у роботі використовуються методи стратегічної діагностики та нечіткі методи багатокритеріального аналізу. Запропонована модель враховує критерії оцінювання потенціалу синергії за Ф. Евансом та Д. Бішопом (розмір вигоди від синергійного ефекту, імовірність досягнення успіху, час отримання вигод). У дослідженні визначено сфери стратегічної взаємодії, кожну з яких шляхом декомпозиції розбито на напрями потенційної співпраці. Для представлення лінгвістичних оцінок експертів використовуються нечіткі числа в триангулярній формі з трикутними функціями належності. Для ранжирування потенційних партнерів використано методи Fuzzy SAW і Fuzzy VIKOR. Даний методичний підхід може бути використаний у стратегічному управлінні підприємствами з метою формування та реалізації стратегії створення стратегічних альянсів для ліквідації прогалин у власному ланцюжку цінностей та посилення наявних чи отримання бажаних конкурентних переваг на ринку.
The article develops a methodical approach to the choice of partners in the strategic alliances formation with a tools using of fuzzy set theory. The necessity of taking into account for potential strategic partners analyzing not only assessments of their current state (strengths and weaknesses, financial capacity, competitive advantages), but also the forecast effectiveness of further cooperation, is substantiated. Accordingly, it was noted that the partners selection for the strategic alliance, in addition to the use of traditional financial instruments (cost-benefit analysis, which focuses on the balance of profits and losses from business operations) and criteria, should take into account the synergy potential in areas of possible interaction and cooperation, should be an element of enterprise development strategy and to agree with the strategic goals and corporate values of the enterprise. The methods of strategic diagnostics and fuzzy methods of multicriteria analysis are used in the work to achieve the set goals. The proposed model takes into account the criteria for assessing the synergy potential by F. Evans and D. Bishop (size of benefits from synergistic effect, probability of success, time to receive benefits). The study determines the areas of strategic interaction, each of which is divided into areas of potential cooperation by decomposition. Fuzzy numbers in triangular form with triangular membership functions are used to present linguistic estimates of experts. The Fuzzy SAW method is used to determine the fuzzy weights of the interaction and possible cooperation areas, and the Fuzzy VIKOR method is used to rank potential partners. This methodological approach can be used in strategic management of enterprises in order to form and implement a strategy of strategic alliances creating to eliminate gaps in their own value chain and strengthen existing or obtaining the desired competitive advantages in the market.
URI: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12483
Appears in Collections:Випуск 2, № 73



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.