Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12483
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorБалан, В.Г.-
dc.contributor.authorBalan, V.-
dc.date.accessioned2021-03-02T13:37:01Z-
dc.date.available2021-03-02T13:37:01Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationМетодичний підхід до вибору партнерів по стратегічному альянсу на основі нечіткої логіки / В. Г. Балан // Вісник соціально-економічних досліджень : зб. наук. праць; Одеський національний економічний університет. – Одеса, 2020. – № 2 (73). – С. 121-135.en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12483-
dc.description.abstractУ статті розроблено методичний підхід до вибору партнерів при формуванні стратегічних альянсів із використаннням інструментарію нечітко-множинної теорії. Обґрунтована необхідність урахування при аналізі потенційних стратегічних партнерів не тільки оцінки їх поточного стану (сильних та слабких сторін, фінансової спроможності, конкурентних переваг), але й прогнозної ефективності подальшої співпраці. Відповідно до цього зазначено, що вибір партнерів по стратегічному альянсу, окрім використання традиційних фінансових інструментів та критеріїв має враховувати потенціал синергії за напрямами можливої взаємодії та співпраці, бути елементом стратегії розвитку підприємства та узгоджуватися з стратегічними цілями й корпоративними цінностями підприємства. Для досягнення поставлених цілей у роботі використовуються методи стратегічної діагностики та нечіткі методи багатокритеріального аналізу. Запропонована модель враховує критерії оцінювання потенціалу синергії за Ф. Евансом та Д. Бішопом (розмір вигоди від синергійного ефекту, імовірність досягнення успіху, час отримання вигод). У дослідженні визначено сфери стратегічної взаємодії, кожну з яких шляхом декомпозиції розбито на напрями потенційної співпраці. Для представлення лінгвістичних оцінок експертів використовуються нечіткі числа в триангулярній формі з трикутними функціями належності. Для ранжирування потенційних партнерів використано методи Fuzzy SAW і Fuzzy VIKOR. Даний методичний підхід може бути використаний у стратегічному управлінні підприємствами з метою формування та реалізації стратегії створення стратегічних альянсів для ліквідації прогалин у власному ланцюжку цінностей та посилення наявних чи отримання бажаних конкурентних переваг на ринку.en_US
dc.description.abstractThe article develops a methodical approach to the choice of partners in the strategic alliances formation with a tools using of fuzzy set theory. The necessity of taking into account for potential strategic partners analyzing not only assessments of their current state (strengths and weaknesses, financial capacity, competitive advantages), but also the forecast effectiveness of further cooperation, is substantiated. Accordingly, it was noted that the partners selection for the strategic alliance, in addition to the use of traditional financial instruments (cost-benefit analysis, which focuses on the balance of profits and losses from business operations) and criteria, should take into account the synergy potential in areas of possible interaction and cooperation, should be an element of enterprise development strategy and to agree with the strategic goals and corporate values of the enterprise. The methods of strategic diagnostics and fuzzy methods of multicriteria analysis are used in the work to achieve the set goals. The proposed model takes into account the criteria for assessing the synergy potential by F. Evans and D. Bishop (size of benefits from synergistic effect, probability of success, time to receive benefits). The study determines the areas of strategic interaction, each of which is divided into areas of potential cooperation by decomposition. Fuzzy numbers in triangular form with triangular membership functions are used to present linguistic estimates of experts. The Fuzzy SAW method is used to determine the fuzzy weights of the interaction and possible cooperation areas, and the Fuzzy VIKOR method is used to rank potential partners. This methodological approach can be used in strategic management of enterprises in order to form and implement a strategy of strategic alliances creating to eliminate gaps in their own value chain and strengthen existing or obtaining the desired competitive advantages in the market.-
dc.language.isouken_US
dc.publisherОдеський національний економічний університетen_US
dc.subjectстратегічний бізнес-альянсen_US
dc.subjectстратегічна взаємодіяen_US
dc.subjectпотенціал синергіїen_US
dc.subjectнечітка логікаen_US
dc.subjectнечіткий багатокритеріальний аналізen_US
dc.subjectлінгвістичні змінніen_US
dc.subjectтерм-множинаen_US
dc.subjectFuzzy SAWen_US
dc.subjectFuzzy VIKORen_US
dc.subjectstrategic business allianceen_US
dc.subjectstrategic interactionen_US
dc.subjectsynergy potentialen_US
dc.subjectfuzzy logicen_US
dc.subjectfuzzy multi-criteria analysisen_US
dc.subjectlinguistic variablesen_US
dc.subjectterm seten_US
dc.subjectFuzzy SAWen_US
dc.subjectFuzzy VIKORen_US
dc.titleМетодичний підхід до вибору партнерів по стратегічному альянсу на основі нечіткої логікиen_US
dc.title.alternativeMethodical approach to the selection of strategic alliance partners based on fuzzy logicen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.33987/vsed.2(73).2020.121-135-
Розташовується у зібраннях:Випуск 2, № 73



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.