Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12986
Назва: Інформаційне забезпечення управління державними фінансами України
Інші назви: Information provision of management of the state finances of Ukraine
Автори: Хомутенко, А.В.
Khomutenko, А.
Бібліографічний опис: Хомутенко А. В. Інформаційне забезпечення управління державними фінансами України / А. В. Хомутенко // Вісник КНУТД. Серія «Економічні науки». – 2018. – № 6 (129). – С. 56–72.
Дата публікації: 2018
Ключові слова: інформаційні системи
публічні закупівлі
державний бюджет
державні позабюджетні фонди
суб’єкти господарювання
information systems
public procurement
state budget
state extra budgetary funds
business entities
Короткий огляд (реферат): У статті визначено сутність інформаційного забезпечення управління державними фінансами. Наведено перелік суб’єктів, які уповноважені створювати та обслуговувати державні інформаційні системи. Розглянуто системи, які сприяють формуванню інформаційного забезпечення управління вхідними фінансовими потоками державного бюджету, зокрема: «Податковий блок», «Інспектор», «Електронний чек» (e-Receipt), «ProZorro.Продажі». Охарактеризовано системи, які містять інформацію про: транзакції Державної казначейської служби України, стан використання коштів державного бюджету, операції суб’єктів господарювання державної форми власності: «Система публічних електронних закупівель ProZorro», «SPENDING» та «Прозорий бюджет». Виявлено, що завдяки «Автоматизованій системі оброблення пенсійної документації на базі комп'ютерних технологій» та інформаційній системі «Наша сім'я» зросла ступінь точності та прозорості виплат з державних позабюджетних фондів грошових коштів, скоротились витрати трудових ресурсів та часу уповноважених суб’єктів управління. Проведений критичний аналіз дозволив виявити недоліки окремих державних інформаційних систем та їх організаційних засад, що негативно впливають на результативність управлінської діяльності. За рахунок застосування методу логічного узагальнення обґрунтовано необхідність та запропоновано напрямки вдосконалення організації інформаційного забезпечення управління державними фінансами України. До пріоритетів нами віднесено створення єдиного інформаційного порталу «Електронний уряд», у який будуть інтегровані існуючі інформаційні системи. Це дозволить, зокрема, усунути дублювання даних, які містяться у різних інформаційних системах; забезпечити стандартизацію процесів управління вхідними та вихідними потоками державного бюджету та державних позабюджетних фондів; підвищити ефективність фінансового контролю, в т. ч. відомчого; підвищити рівень доступності суспільних благ і послуг; посилити відповідальність кожного окремого уповноваженого суб’єкта управління та відповідальних посадових осіб.
The article defines the essence of information provision of state finance management. A scroll of the subjects authorized to create and maintain state information systems was represented. The systems that contribute to the formation of information provision of managing the incoming financial flows of the state budget, in particular: “Tax Block”, “Inspector”, “Electronic Check” (e-Receipt), “ProZorro.Sales” were considered. It were characterized the systems that contain information about: the operations of the State Treasury Service of Ukraine, the state of use of the state budget funds, operations of state-owned business entities, are: "ProZorro public e-procurement system", "SPENDING" and "Transparent budget". It was revealed that thanks to the "Automated System for processing pension documents based on computer technologies" and the "Our Family" information system, the degree of accuracy and transparency of payments from state extra-budgetary funds increased, labor and time costs of authorized management entities reduced. The conducted critical analysis revealed the shortcomings of individual state information systems and their organizational foundations, which adversely affect the performance of management activities. By means of use of the method of logical generalization, the necessity was substantiated and directions for improving the organization of information support for managing public finances in Ukraine were proposed. We prioritize the creation of a single information portal “Electronic Government”, into which existing information systems will be integrated. This will allow, in particular, to eliminate duplication of data contained in various information systems; to ensure the standardization of the management of incoming and outgoing flows of the state budget and state extra-budgetary funds; improve the efficiency of financial control, including departmental; increase the availability of public goods and services; strengthen the responsibility of each individual authorized subject of management and responsible officials.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12986
Розташовується у зібраннях:Кафедра фінансів



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.