Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13083
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКарпова, О.О.-
dc.contributor.authorKarpova, O.O.-
dc.date.accessioned2021-07-06T09:05:48Z-
dc.date.available2021-07-06T09:05:48Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationКарпова О. Шляхи реалізації гендерно-орієнтованого навчання в освітньому процесі ЗВО / О. Карпова // Університети і лідерство. – 2021. – № 1(11). – С. 168-180.en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13083-
dc.description.abstractУ статті розкрито проблему гендерно-орієнтованого навчання у вищій школі. Автором зазначено, що важливим є не лише зміна форм, методів та засобів навчання у сучасних умовах, а й концепту формування сучасного фахівця, який (яка) володітиме окрім професійних знань, вмінь та навичок, навичками міжособистісного спілкування, м’якими навичками, тому що суспільство поступово відходить від індивідуалістського типу та фокусується на командній роботі та співпраці на всіх рівнях. Серед гендерних проблем в Україні означені такі, як гендерна нерівність на різних рівнях освіти, наявність елементів гендерної дискримінації у змісті навчальних дисциплін та його відображення в навчально-методичній літературі; гендерні взаємини в педагогічному колективі, стиль викладання та педагогічного спілкування; мовленнєвий/мовний сексизм тощо. Проведене анкетування довело необхідність використання у навчальному процесі гендерно-орієнтованого підходу, показало деякі розбіжності у навчанні між хлопцями та дівчатами, та підтвердило важливість урахування психологічної та фізіологічної різниці між дівчатами та хлопцями у навчальному процесі. Автором подано шляхи реалізації даного підходу у вищій школі, які сприятимуть всебічному охопленню всіх напрямів роботи – навчальної, методичної та виховної – що сприятиме створенню гендерночутливого освітнього середовища. Запропоновано різні напрями впровадження гендерного виховання, як складову національного, морального, сімейного, правового, розумового, трудового; наголошено на необхідності включення гендерних тем до лекційних, практичних занять, тем курсових та магістерських робіт; співпраці освітян і громадських організацій; формуванні гендерної культури педагога, пропаганди гендерної просвіти. Надано результати експериментального дослідження, статистичні дані якого свідчать про необхідність упровадження даного виду навчання для ефективнішої організації освітнього процесу у вищій школі, гуманізації та демократизації навчання.en_US
dc.description.abstractThe article reveals the problem of gender-oriented education in higher education. The author notes that it is important not only to change the forms, methods and means of learning in modern conditions but also the concept of forming a modern specialist who has to train, in addition to professional knowledge, skills and abilities - interpersonal and soft skills because society is gradually moving away from the individualistic type and focuses on teamwork and cooperation at all levels. Among the gender problems in Ukraine such as gender inequality at different levels of education, the presence of elements of gender discrimination in the content of academic disciplines and its reflection in the educational and methodological literature; gender relations in the teaching staff, teaching style and pedagogical communication; speech/language sexism, etc. are identified. The survey proved the need to use a gender-sensitive approach in the educational process, showed some differences in learning between boys and girls and confirmed the importance of taking into account the psychological and physiological differences between girls and boys in the educational process. The author presents ways to implement this approach in higher education, which will contribute to the comprehensive coverage of all areas of work - teaching, methodological and educational - which will contribute to the creation of a gender-sensitive educational environment. Various directions of the introduction of gender education as a component of national, moral, family, legal, mental, labour are offered; emphasis is placed on the necessity to include gender topics in lectures, practical classes, term papers and master's theses; cooperation of educators and public organizations; formation of gender culture of the teacher, propaganda of gender education. The results of an experimental study are presented, the statistical data of which indicate the need to implement this type of education for more effective organization of the educational process in higher education, humanization and democratization of education.-
dc.language.isouken_US
dc.subjectгендерний підхідen_US
dc.subjectгендерно-орієнтоване навчанняen_US
dc.subjectгомогендернийen_US
dc.subjectгетерогендернийen_US
dc.subjectгендерночутливийen_US
dc.subjectмотиваціяen_US
dc.subjectсексизмen_US
dc.subjectgender approachen_US
dc.subjectgender-based learningen_US
dc.subjectmotivationen_US
dc.subjecthomogenderen_US
dc.subjectheterogenderen_US
dc.subjectgender-sensitiveen_US
dc.subjectsexismen_US
dc.titleШляхи реалізації гендерно-орієнтованого навчання в освітньому процесі ЗВОen_US
dc.title.alternativeThe ways of the realization of gender-based education in the learning process in higher educational establishmentsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31874/2520-6702-2021-11-1-168-180-
Розташовується у зібраннях:Кафедра іноземних мов

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Карпова О. Шляхи реалізації гендерно-орієнтованого навчання.pdf344,44 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.