Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13086
Назва: Конкурентоспроможність послуг міжнародного туристичного страхування
Інші назви: Competitiveness of international travel insurance services
Автори: Піддубна, Л.І.
Piddubna, L.
Бібліографічний опис: Піддубна Л. І. Конкурентоспроможність послуг міжнародного туристичного страхування / Л. І. Піддубна // Науковий вісник Одеського національного економічного університету. – Одеса : ОНЕУ, 2020. – № 3-4 (276-277). – С. 111-123.
Дата публікації: 2020
Видавництво: Одеський національний економічний університет
Ідентифікатор DOI: 10.32680/2409-9260-2020-3-4-276-277-111-123
Ключові слова: конкурентоспроможність
туристичне страхування
оцінка
страхові компанії
competitiveness
travel insurance
evaluation
insurance companies
Короткий огляд (реферат): У статті визначено специфіку послуг міжнародного туристичного страхування та теоретичні аспекти забезпечення їх конкурентоспроможності. Проаналізовано склад програм міжнародного туристичного страхування, які пропонують страхові компанії в Україні та закордоном. Ідентифіковано ключові фактори та запропоновано експрес підхід до інтегрального оцінювання конкурентоспроможності послуг міжнародного туристичного страхування, який базується на застосуванні таксономічного аналізу. Визначено рівні інтегрального показника конкурентоспроможності на основі побудови шкал за законом Фібоначчі. За результатами проведеної оцінки встановлено конкурентні позиції вітчизняних страховиків на ринку міжнародного туристичного страхування та надано їх якісну інтерпретацію.
Introduction. The modern travel market is characterized by constant changes in the external environment, variability of consumer demand, the presence of a large number of tour operators and travel agents, increasing uncertainty and risk in COVID-19. In such circumstances, travel insurance is a necessary tool for the development of tourism and protection of market participants from the destabilizing effects of external factors. Ensuring the competitiveness of international travel insurance services is a prerequisite for insurance companies to achieve strong competitive positions and stable activity in the travel services market. Purpose. This study is aimed to develop theoretical aspects and practical recommendations for improving the competitiveness of international travel insurance services. Results. The article identifies the specifics of international travel insurance services and theoretical aspects of ensuring their competitiveness. It was analyzed the composition of international travel insurance programs offered by insurance companies in Ukraine and abroad. There were identified the key factors and suggested approach to the integrated assessment of the competitiveness of international travel insurance services, which is based on the application of taxonomic analysis. The levels of the integrated indicator of competitiveness are determined on the basis of construction of scale according to Fibonacci law. Based on the results of the assessment, the competitive positions of domestic insurers in the international travel insurance market were established and their qualitative interpretation was provided. Practical significance of research results. The use of the proposed rapid approach allows us to explore trends in the level of competitiveness of international travel insurance services and provide their quality interpretation in order to develop and improve measures to regulate and manage competitiveness.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13086
Розташовується у зібраннях:№ 3-4 (276-277)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
111-123.pdf840,32 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.