Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13105
Назва: Сучасні підходи до формування конкурентної стратегії підприємства
Інші назви: Modern approaches to the formation of enterprise competitive strategy
Автори: Кузнецова, І.О.
Горбатюк, В.В.
Kuznetsova, I.
Gorbatiuk, V.
Бібліографічний опис: Кузнецова І. О. Сучасні підходи до формування конкурентної стратегії підприємства / І. О. Кузнецова, В. В. Горбатюк // Вісник соціально-економічних досліджень : зб. наук. праць; Одеський національний економічний університет. – Одеса, 2020. – № 3-4 (74-75). – С. 109–120.
Дата публікації: 2020
Видавництво: Одеський національний економічний університет
Ідентифікатор DOI: https://doi.org/10.33987/vsed.3-4(74-75).2020.109-120
Ключові слова: стратегія
конкурентна перевага
сучасна конкурентна стратегія
лідирування за витратами
strategy
competitive advantage
modern competitive strategy
cost leadership
Короткий огляд (реферат): У статті розглянуто підходи до формування конкурентної стратегії. Метою статті є систематизація існуючих підходів до формування конкурентної стратегії та виділення сучасних конкурентних стратегій. Розглянуто сутність понять «стратегія» та «конкурентна стратегія». На основі критичного аналізу сутності поняття «конкурентна стратегія» виділено три підходи щодо його трактування різними дослідниками: направлена на створення стійкої позиції на ринку, передбачає створення стійкої конкурентної переваги, направлена на досягнення переваги над конкурентами. За результатами систематизації трактувань та аналізу сутності поняття «стратегія» запропоновано власне визначення конкурентної стратегії як напрямку формування конкурентної переваги для створення унікальної цінності продукту. Проаналізовано процес вибору конкурентної стратегії за М. Портером та встановлено, що після її розробки необхідне подальше постійне удосконалення. Досліджено основні підходи щодо формування конкурентної стратегії, що враховують сучасні тенденції бізнесу: галузевого позиціонування, конкурентного співробітництва, ціннісних дисциплін, еволюційна теорія, ключових компетенцій. Уточнено сутність розглянутих концепцій, їх переваги, недоліки та виокремлено два типи конкуренції, що притаманні зазначеним концепціям: жорстка конкуренція; конкуренція та співробітництво. Досліджено низку конкурентних стратегій, що враховують специфіку сучасних підприємств та виділено сутність, необхідні ресурси, вихідні характеристики та тип конкуренції за кожною з них. Обгрунтовано, що в кожній з досліджуваних стратегій реалізується одна із базових конкурентних стратегій: лідирування за витратами або фокусування. Запропоновано використання стратегії лідирування за витратами на вітчизняних підприємствах, яка є найбільш прийнятною для сучасних реалій функціонування та розвитку бізнесу.
The article considers the approaches to the formation of a competitive strategy. The purpose of the article is to systematize existing approaches to the formation of a competitive strategy and highlight modern competitive strategies. The essence of the concepts «strategy» and «competitive strategy» is considered. Based on a critical analysis of the essence of «competitive strategy» concept, three approaches to its interpretation by various researchers are identified: it is aimed at creating a stable position in the market, provides for the creation of a sustainable competitive advantage, and it is aimed at achieving superiority over competitors. Based on the results of interpretations systematization and analysis of the essence of «strategy» concept, the author’s definition of competitive strategy as a direction of forming a competitive advantage for creating a unique value of the product is proposed. The process of choosing a competitive strategy by M. Porter has been analyzed and it has been established that after its development, further continuous improvement is necessary. The process of choosing a competitive strategy by M. Porter is analyzed and it has been established that after its development, further continuous improvement is necessary. The main approaches to the formation of a competitive strategy, which considering modern business trends are investigated: industry positioning, competitive cooperation, value disciplines, evolutionary theory and key competencies. The essence of the considered concepts, their advantages and disadvantages are clarified and two types of competition, typical for these concepts are identified, namely: tough competition; competition and cooperation. A number of competitive strategies, which take into account the specifics of modern enterprises, are investigated and the essence, necessary resources, output characteristics and type of competition for each of them are highlighted. It was substantiated that each of there searched strategies implements one of the basic competitive strategies: cost leadership or focusing. The cost leadership strategy using at domestic enterprises, which is the most acceptable for the modern realities of the functioning and development of business, is proposed.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13105
Розташовується у зібраннях:Випуск 3-4, № 74-75
Кафедра менеджменту організацій

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
109-120.pdf474,16 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.