Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13195
Title: | Entrepreneurship Education as a Narrative Creativity in Digital Technology Coordinates |
Other Titles: | Освіта підприємництва як розповідна творчість у координаторах цифрових технологій |
Authors: | Artyukh, O. Murenko, T. Артюх, О.В. Муренко, Т.О. |
Citation: | Zamkova N. Entrepreneurship Education as a Narrative Creativity in Digital Technology Coordinates / N. Zamkova, V. Bondarenko, G. Pchelianska, O. Artyukh, T. Murenko // International Journal of Entrepreneurship. – 2021. – Vol. 25. – Issue 7. – P. 1–7. |
Issue Date: | 2021 |
Keywords: | освіта підприємництва цифрова розповідь компетентність інформація та комунікаційні мережі entrepreneurship education digital narrative competence information and communication networks |
Abstract: | A model of designing digital narrative in entrepreneurship education is developed and grounded, which involves implementation of such interaction between teachers and students, during which the rational-logical and sensory-emotional characteristics of educational information are transmitted and acquired not only through verbal, but also other information channels through digital narratives. The model of designing digital narratives in education functionally combines five interconnected components: axiological-motivational, analyticalsemantic, program-technological, praxeological-creative, result-reflexive, the content of which is specified by type, form of study, subject area, individual age specifics, material and technological resources, time availability, subjective characteristics of participants in the educational process. The model can be implemented in traditional, combined, distance learning, and it is an important component of open education systems. Розроблено та обґрунтовано модель проектування цифрового наративу в освіті підприємництва, яка передбачає реалізацію такої взаємодії між викладачами та учнями, під час якої раціонально-логічні та сенсорно-емоційні характеристики навчальної інформації передаються та набуваються не лише за допомогою вербальної, а й інші інформаційні канали через цифрові розповіді. Модель конструювання цифрових наративів в освіті функціонально поєднує п’ять взаємопов’язаних компонентів: аксіологічно-мотиваційний, аналітично-семантичний, програмно-технологічний, праксеологічно-творчий, рефлексивний на результат, зміст якого конкретизується за типом, формою навчання, предметною областю, індивідуальним віком специфіка, матеріальні та технологічні ресурси, наявність часу, суб’єктивні характеристики учасників освітнього процесу. |
URI: | http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13195 |
Appears in Collections: | Кафедра бухгалтерського обліку, аналізу і аудиту |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Entrepreneurship Education as a Narrative Creativity in Digital Technology Coordinates.pdf | 290,79 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.