Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13306
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorСотніков, Ю.М.-
dc.contributor.authorБутенко, А.А.-
dc.contributor.authorSotnikov, Yu.-
dc.contributor.authorButenko, A.-
dc.date.accessioned2021-10-01T10:25:57Z-
dc.date.available2021-10-01T10:25:57Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationСотніков Ю. М. Інструментарій маркетингових досліджень в умовах трансформації економіки / Ю. М. Сотніков, А. А. Бутенко // Науковий вісник Одеського національного економічного університету. – Одеса : ОНЕУ, 2021. – № 1-2 (278-279). – С. 94-99.en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13306-
dc.description.abstractУ статті розглядається значення та вплив сучасних трансформаційних процесів в економіці та суспільстві на перетворення методології та інструментарію маркетингових досліджень; проаналізовано різні погляди вітчизняних та зарубіжних вчених на трансформацію економіки, її теоретичні аспекти та сучасні прикладні підходи, а також на розвиток маркетингу та його трансформацію в новітніх умовах господарювання, на сучасному етапі розвитку функціонування господарських систем; досліджено інструменти та методи маркетингових досліджень в контексті економічної трансформації, проаналізовано вплив трансформаційних процесів на сучасний інструментарій маркетингових досліджень. В результаті дослідження зроблено висновки щодо подальшого розвитку прикладного інструментарію кількісних та якісних маркетингових досліджень.en_US
dc.description.abstractThe article considers the importance and influence of modern transformation processes in the economy and society on the transformation of methodology and tools of marketing research; different views of domestic and foreign scientists on the transformation of the economy, its theoretical aspects and modern applied approaches, as well as on the development of marketing and its transformation in the latest economic conditions, at the present stage of development of economic systems; the tools and methods of marketing research in the context of economic transformation are investigated, the influence of transformation processes on modern tools of marketing researches is analyzed. The development of marketing in Ukraine should be associated with the transformation of economic processes in the world economy, especially taking into account the fact that many markets are beginning their economic activities in cyberspace. Domestic enterprises must increase their investment attractiveness, be competitive, take into account the current market situation in Ukraine, through the integrated application of marketing tools, modern concepts and successful adoption of the experience of foreign companies that pursue marketing policies from the consumer’s point of view. The formation of new marketing is still ongoing, as the transformation of society under the influence of information transformations continues. The change in marketing technologies has taken place under the influence of the opportunities created by the global Internet. The growing number of Internet users, its rapid spread, new communication opportunities have created the basis for the spread of marketing efforts to the online environment. Under the influence of transformational processes, modern tools of marketing research have also undergone significant transformation. In general, it can be concluded that the emergence of digital technologies due to the transformation of the economy from industrial to post-industrial, have made marketing research much more accessible to the general public, cheaper, and their results more accurate. As a result of the research, conclusions were made regarding the further development of applied tools for quantitative and qualitative marketing research.-
dc.language.isouken_US
dc.publisherОдеський національний економічний університетen_US
dc.subjectмаркетингові дослідженняen_US
dc.subjectінструменти маркетингових дослідженьen_US
dc.subjectонлайн-дослідженняen_US
dc.subjectтрансформація економікиen_US
dc.subjectІндустрія 4.0.en_US
dc.subjectmarket researchen_US
dc.subjectmarketing research toolsen_US
dc.subjectonline researchen_US
dc.subjecteconomic transformationen_US
dc.subjectIndustry 4.0.en_US
dc.titleІнструментарій маркетингових досліджень в умовах трансформації економікиen_US
dc.title.alternativeTools of marketing research in the conditions of economy transformationen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.32680/2409-9260-2021-1-2-278-279-94-99-
Розташовується у зібраннях:Кафедра маркетингу та міжнародної логістики
№ 1-2 (278-279)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
94-99.pdf530,19 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.