Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13593
Title: | Шляхи удосконалення організації обслуговування в кафе (на прикладі кафе «MAMAN») |
Other Titles: | Ways to improve the organization of the services in the cafe (on the example of the cafe "MAMAN") |
Authors: | Бичкова, Д. Г. |
Citation: | Бичкова Д. Г. Шляхи удосконалення організації обслуговування в кафе (на прикладі кафе «MAMAN») : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня бакалавра спец. 241 «Готельно-ресторанна справа» за освітньою програмою «Готельно-ресторанна справа» / Д. Г. Бичкова; наук. кер. С. С. Галасюк; ОНЕУ. – Одеса, 2021. – 77 с. |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Одеський національний економічний університет |
Keywords: | кафе різновиди кафе заклади ресторанного господарства послуги кафе організація обслуговування cafe types of cafe restaurant establishments cafe services service organization |
Abstract: | У роботі розглянуто теоретичні аспекти організації обслуговування в кафе; вивчено сутність кафе як різновиду закладів ресторанного господарства; виявлено особливості обслуговування в кафе; розглянуто світовий і вітчизняний досвід розвитку кафе у складі закладів ресторанного господарства.
В аналітичній частині зроблено аналіз матеріально-технічної бази та асортименту кулінарної продукції кафе «MAMAN», проведено оцінку якості надання основних та додаткових послуг у цьому закладі; досліджено динаміку його виробничо-економічної діяльності на підставі вивчення теоретичних положень, первинної інформації та статистичних даних.
Внесені пропозиції щодо вдосконалення організації обслуговування в кафе «MAMAN» на підставі оцінки його конкурентної позиції та вивчення відгуків споживачів. Розроблено комплекс заходів щодо поліпшення організації обслуговування в кафе «MAMAN». Зроблено економічне обґрунтування окремих пропонованих заходів. Розрахована економічна ефективність діяльності кафе «MAMAN» з урахуванням впровадження рекомендованих заходів. Qualification work consists of three sections. The object of research is the process of organizing customer service on the example of cafe "MAMAN". The paper considers the theoretical aspects of the organization of service in the cafe; the essence of cafe as a kind of restaurant establishments is studied; features of service in cafe are revealed; the world and domestic experience of development of cafe as a part of establishments of restaurant economy is considered. In the analytical part the analysis of material and technical base and assortment of culinary products of cafe "MAMAN" is made, the estimation of quality of rendering of the basic and additional services in this establishment is carried out; the dynamics of its production and economic activity is studied on the basis of studying theoretical principles, primary information and statistical data. Proposals were made to improve the organization of service in the cafe "MAMAN" based on the assessment of its competitive position and the study of consumer feedback. A set of measures to improve the organization of service in the cafe "MAMAN" has been developed. The economic substantiation of separate offered actions is made. The economic efficiency of the MAMAN cafe is calculated taking into account the implementation of the recommended measures. |
Description: | Доступ до роботи тільки на території бібліотеки ОНЕУ, для переходу натисніть на посилання нижче |
URI: | http://local.lib/diploma/Bychkova.pdf |
Appears in Collections: | Факультет міжнародної економіки* |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Бичкова Д.Г. Реферат.pdf | 169,72 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.