Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14098
Назва: Гуманістичний потенціал аксіологічного підходу в процесі навчання іноземної мови
Інші назви: Humanistic potential of the axiological approach in the process of foreign language teaching
Автори: Гейна, О.В.
Ковальська, Н.А.
Geyna, O.
Kovalska, N.
Бібліографічний опис: Гейна О. В. Гуманістичний потенціал аксіологічного підходу в процесі навчання іноземної мови / О. В. Гейна, Н. А. Ковальська // Вісник Університету імені Альфреда Нобеля. Серія «Педагогіка і психологія». Педагогічні науки. – 2021. – №1 (21). – С. 17-23.
Дата публікації: 2021
Ідентифікатор DOI: 10.32342/2522-4115-2021-1-21-2
Ключові слова: гуманістична концепція освіти
аксіологічний підхід як інструмент розвитку особистості
соціальна стійкість особистості
навчання іноземної мови
професійна освіта іноземних громадян
мовна подія як носій гуманістичного потенціалу
комунікативно-мовні стратегії взаємодії суб’єктів діяльності
технологія психокорекції
humanistic concept of education
axiological approach as a tool of personality development
social stability of the personality
foreign language teaching
professional education of foreign citizens
speech event as a humanistic potential
communicative-speech strategies of interaction of individuals
technology of psychocorrection
Короткий огляд (реферат): Статтю присвячено аналізу гуманістичного потенціалу аксіологічного підходу в процесі навчання іноземної мови з метою забезпечення умов для розвитку і зростання особистості як носія загальнолюдських цінностей. Встановлено, що однією з ознак конкурентоспроможності особистості, її адаптації до сучасного соціокультурного і професійного середовища, є факт наявності високої соціальної стійкості. Обґрунтовано, що метою професійної освіти має стати виховання соціально стійких фахівців, здатних швидко перебудовуватися в залежності від зміни вимог сучасного життя, вміють постійно вдосконалюватися, шукати шляхи реалізації професійних знань, умінь, навичок, але при цьому відстоювати свої погляди і зберігати особистісні позиції. Одним з базових методологічних підходів до процесу формування соціальної стійкості особистості є аксіологічний підхід. Визначено психологічні настанови та комунікативно-мовні стратегії взаємодії суб’єктів діяльності за умов аксіологічного підходу до навчання. Проаналізовано мовленнєву подію як носія гуманістичного потенціалу, що розкривається на заняттях з іноземної мови. Надано опис навчального заняття як моменту життя, де ідея гуманізації набуває реального втілення через діалогічне буття людини, у якої є наміри і яка виконує дії, характерні для партнерства. Доведено, що забезпечення умов для розвитку і зростання особистості під час заняття вимагає від викладача не тільки професійних знань, пов'язаних з викладанням тієї чи іншої дисципліни, а й психологічної грамотності та особистісної зрілості. Саме ці чинники здатні запобігти маніпуляції іншою людиною, тобто прямого нав'язування їй якоїсь позиції, що є несумісним з концепцією гуманізації як психологічного феномена. Запропоновано технологію психокорекції як умову для розвитку та зростання особистості. Виділено перспективні напрямки дослідницьких пошуків, які полягають у висвітленні нових аспектів парадигми навчання і інструментів, що відтворюють суть гуманістичної концепції освіти.
The article is devoted to the analysis of the humanistic potential of the axiological approach in foreign language teaching in order to provide conditions for the development and growth of a personality which are considered to be universal human values. It has been established that one of the features of a personality’s competitiveness, his/her adaptation to the modern socio-cultural and professional environment is a high social stability. It has been substantiated that the purpose of professional education should be the upbringing of socially stable specialists who are able to quickly adapt to the changing trends of a modern life, as well as able to constantly improve, search the ways to implement professional knowledge, abilities, skills while defending their opinions and maintaining personal positions. Social stability has been considered as one of the features of the personality’s competitiveness as well as his/her adaptation to the modern socio-cultural and professional environment. One of the basic methodological approaches to the process of developing the social stability of the personality is the axiological approach. The psychological attitudes and communicative-speech strategies of interaction of individuals in terms of the axiological teaching approach have been determined. It has been noted that today the issue of selecting forms and methods of teaching that would ensure the development of critical thinking of students – future specialists remains important and unsolved. In this regard, the speech event has been analyzed as a humanistic potential that is revealed in foreign language classes. The description of the lesson as a moment of life where the idea of humanization is revealing through the dialogical being of a person who has intentions as well as performs actions specific for a Partnership as a psychological phenomenon has been given. The technology of psychocorrection as a condition for the development and growth of a personality has been proposed. It has been proved that providing conditions for the development and growth of a personality during the lesson requires from the teacher not only professional knowledge related to the teaching of a particular discipline, but also psychological literacy and personal maturity. These are factors which can prevent manipulation of another person, that is, direct imposition of some position on him, which is incompatible with the concept of humanization. The promising research directions, which mean the defining the essence and structure of the axiological approach in pedagogy, highlighting new aspects of the teaching paradigm and tools that reflect the essence of the humanistic concept of education have been determined. Today, an important and not fully resolved issue is the selection of forms and methods of teaching that ensure the formation of a stable system of value orientations, which in the future will determine the life and professional path of a university graduate.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14098
Розташовується у зібраннях:Кафедра мовної та психолого-педагогічної підготовки



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.