Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1455
Title: Інформаційні системи і технології в системі маркетингу залізничного транспорту
Other Titles: Информационные системы и технологии в системе маркетинга железнодорожного транспорта
Information systems and technology in the marketing of railway transport
Authors: Жарська, І.О.
Жарская, И.А.
Zharska, I.
Citation: Жарська І. О. Інформаційні системи й технології в системі маркетингу залізничного транспорту / І. О. Жарська // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2013. - №1. – С. 100-112.
Issue Date: 2013
Publisher: Сумський державний університет
Keywords: залізничний транспорт
маркетинг
автоматизована система управління
система маркетингової інформації
збутова політика
маркетингова комунікативна політика
железнодорожный транспорт
маркетинг
автоматизированная система управления
система маркетинговой информации
сбытовая политика
маркетинговая коммуникационная политика
railway transport
marketing
automated control system
marketing information system
marketing communication policy
Abstract: Охарактеризовано загальну систему управління залізничним транспортом та визначено місце в ній маркетингової системи. Розглянуто основні автоматизовані системи управління, які в останні роки були впроваджені в систему збуту послуг. Розглянуто зарубіжний досвід з організації продажу пасажирських залізничних квитків. Розроблено методичні основи формування системи маркетингової інформації підприємства залізничного транспорту.
Охарактеризованы общую систему управления железнодорожным транспортом и определено место в ней маркетинговой системы. Рассмотрены основные автоматизированные системы управления, которые в последние годы были внедрены в систему сбыта услуг. Рассмотрен зарубежный опыт организации продаж пассажирских железнодорожных билетов. Разработаны методические основы формирования системы маркетинговой информации предприятия железнодорожного транспорта.
Besides the general system of railway transport is described and its place in the marketing system is defined. The main computerized control systems, which have been introduced into the system of marketing services in the field of railway transport, were given full consideration in recent years. The experience of sales system delivering of the passenger railway services has been examined in different European countries. Such methodological foundations of marketing information system as a system of the proposed principles and indicators for assessing the effectiveness of its operation, the levels of the system have also been proposed.
URI: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1455
Appears in Collections:Кафедра маркетингу та міжнародної логістики



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.