Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14753
Назва: Вірусний маркетинг: принципи та особливості використання
Інші назви: Viral marketing: principles and features of using
Автори: Сало, Я.В.
Salo, Ya.
Бібліографічний опис: Сало Я. В. Вірусний маркетинг: принципи та особливості використання // Економіка та суспільство. – 2022. – №37. – Режим доступу: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-37-64
Дата публікації: 2022
Ідентифікатор DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-37-64
Ключові слова: вірусний маркетинг
маркетингові комунікації
контент
маркетинг
соціальні мережі
viral marketing
marketing communications
content
marketing
social networks
Короткий огляд (реферат): У статті розглянуто особливості вірусного маркетингу як інструменту маркетингових комунікацій. Привернуто увагу до збільшення актуальності вірусного маркетингу поряд із традиційними методами маркетингових комунікацій. Означено, що маркетингова техніка, яка використовує соціальні мережі для швидкого поширення інформації про бренд набуває стрімкої популярності. Вірусний маркетинг заснований на припущенні про те, що людина так заражається ідеєю рекламного продукту, що свідомо чи несвідомо поширює інформацію про нього і стає активним рекламоносієм. Широке застосування вірусного маркетингу останнім часом зростає швидкими темпами, що пояснюється зростаючою популярністю інтернет-спільнот та блогів. Крім того, це менш витратний спосіб маркетингу. У даній статті розглядаються принципи впливу вірусного маркетингу на потенційного споживача, його популярність на ринку. Наведено приклади успішних маркетингових кампаній, зроблено висновки та означено перспективи подальших досліджень.
The article considers the features of viral marketing as a tool of marketing communications. Attention is drawn to increasing the relevance of viral marketing along with traditional methods of marketing communications. It is noted that marketing techniques that use social networks to quickly spread information about the brand is gaining popularity. Viral marketing is based on the assumption that a person is so infected with the idea of an advertising product that consciously or unconsciously disseminates information about it and becomes an active advertiser. The widespread use of viral marketing has been growing rapidly in recent years, due to the growing popularity of online communities and blogs. In addition, it is a less expensive way of marketing. Viral marketing is popular in many countries and Ukraine is no exception. Viral marketing is gaining more and more popularity thanks to social networks, where information spreads in seconds. The main reasons for the high popularity of viral advertising are relatively low cost, positive perception, durability. The effect of viral marketing is quite large, because as a result it turns out that its impact exceeds the cost of preparing marketing activities and their implementation. The use of viral marketing in today's market is possible through the following rules: defining the real goals and timing of viral campaigns; clear understanding of the needs and requirements of potential consumers; the use of low-cost methods, because creativity with zest is the best replacement for a large financial investment; consumer intrigue. Viral marketing is an ideal marketing option for those who are bold in their views and ready to show the usual product or service in a new light. People by nature seek the sublime and the unusual, so in order to convince them to use a particular product, it is necessary to arouse interest in the most unobtrusive, but very memorable and effective way. Advertising is not limited to banners on the streets and commercials on television. This article discusses the principles of the impact of viral marketing on potential consumers, its popularity in the market. Examples of successful marketing campaigns involving viral marketing are given. Conclusions are made and prospects of further researches are defined
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14753
Інші ідентифікатори: УДК 338.001.36
Розташовується у зібраннях:Кафедра маркетингу та міжнародної логістики

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Сало_37.pdf431,52 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.