Economy of knowledge and creative activity: theory and methodology of analysis

Abstract

The development of the elements of creativity in the content of human activity appears as the most important historical trend that defines the strategic development of professional competencies and educational innovations in the knowledge economy. The article shows that the methodological synthesis of the neoclassical concept of alternative choice with a political and economic approach to the analysis of creative activity allows us to consider the creative class in the context of the historical process that begins in highly developed countries to transform the content of human activity in the direction of the development of creative elements in it.
Розвиток елементів творчості у змісті людської діяльності постає як найважливіша історична тенденція, що визначає стратегічний розвиток професій компетенції та освітні інновації в економіці знань. У статті показано, що Методологічний синтез неокласичної концепції альтернативного вибору з політичною і Економічний підхід до аналізу творчої діяльності дозволяє розглядати креативний клас в Контекст історичного процесу, який починається у високорозвинутих країнах для трансформації змісту діяльності людини в напрямі розвитку в ній творчих елементів.

Description

Citation

Hrymalyuk A. Economy of knowledge and creative activity: theory and methodology of analysis/ A. Hrymalyuk, P. Nesenenko, T. Sukhova // Professional competencies and educational innovations in the knowledge economy: monograph / L. Popova, M. Petrova. V. Tarnovo. – Bulgaria: ACCESS PRESS, – 2020. – P. 303–314.

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By