Цифрова трансформація викладача в умовах сучасного освітнього процесу
Вантажиться...
Файли
Дата
Автори
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
В умовах переходу суспільства до цифрової економіки, глобалізації, розвитку
інформаційних технологій трансформується та сучасна освіта. Виклики цифрової епохи,
впливаючи на освіту, змінюють його зміст та структуру, цілі та методи, характер взаємодії
учасників освітнього процесу. В результаті формується нова освітня екосистема, що включає
нові технологічні платформи, нову роль викладача та освітній дизайн. Відбувається перехід від
концепції класичної освіти до «lifelong learning», тобто безперервного навчання протягом життя,
а також змішаного навчання, що передбачає застосування дистанційних технологій навчання.
In the conditions of society's transition to the digital economy, globalization, development Information technology is transforming and modern education. Challenges of the digital age, influencing education, changing its content and structure, goals and methods, the nature of interaction participants of the educational process. As a result, a new educational ecosystem is being formed, which includes new technological platforms, the new role of the teacher and educational design. There is a transition from concepts of classical education to "lifelong learning", i.e. continuous learning during life, as well as blended learning, which involves the use of distance learning technologies.
In the conditions of society's transition to the digital economy, globalization, development Information technology is transforming and modern education. Challenges of the digital age, influencing education, changing its content and structure, goals and methods, the nature of interaction participants of the educational process. As a result, a new educational ecosystem is being formed, which includes new technological platforms, the new role of the teacher and educational design. There is a transition from concepts of classical education to "lifelong learning", i.e. continuous learning during life, as well as blended learning, which involves the use of distance learning technologies.
Опис
Бібліографічний опис
Сухова Т.Л. Цифрова трансформація викладача в умовах сучасного освітнього процесу / Т.Л. Сухова // «Забезпечення якості вищої освіти: проблеми та перспективи розвитку»: Зб. матеріалів V Міжнар. наук.-метод. конф. (Одеса, 4-5 лютого 2022 р.). – Одеса: ОНЕУ, 2022. – С. 249–251.