Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16867
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПодмазко, О.М.-
dc.contributor.authorГаневич, М.О.-
dc.contributor.authorPodmazko, O.-
dc.contributor.authorHanevych, M.-
dc.date.accessioned2023-10-22T14:35:32Z-
dc.date.available2023-10-22T14:35:32Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifierУДК 005.511(083.92):658.114.2-
dc.identifierJEL Classification: L210, M200-
dc.identifier.citationПодмазко О. М. Бізнес-план компанії: сутність та структура / О. М. Подмазко, М. О. Ганевич // Науковий вісник Одеського національного економічного університету: збірник наукових праць; за ред.: В.В. Коваленко (голов. ред.). (ISSN 2409-9260). – Одеса: Одеський національний економічний університет, 2023. – № 5-6 (306-307). – С. 116-122.en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16867-
dc.description.abstractУ статті розкрито сутність економічної категорії «бізнес-план» як ключового інструменту для покращення системи управління бізнесом. Здійснено аналіз практик із структурної побудови бізнес-плану компанії. Надано пропозиції щодо формування ефективної структури бізнес-плану. Запропоновано доповнити структуру бізнес-плану блоком соціальної відповідальності компанії. Окреслено ключові потреби стейкхолдерів у розрізі бізнес-плану. Виділено основні способи практичного використання бізнес-плану різними групами стейкхолдерів. Здійснено огляд основних обмежень бізнес-плану як інструменту в рамках системи управління компанією.en_US
dc.description.abstractThe volatility and uncertainty of the business environment, which currently affect companies on both short- and long term time horizons, require an effective business management toolkit at both strategic and tactical levels. This underscores the relevance of the problem of using a business plan as a key management tool for companies. The purpose of this article is to identify the essential characteristics and peculiarities of the structural design of a business plan, based on the key needs of stakeholders. The article reveals the essence of the economic category "business plan" as a key tool for improving business management. The author proposes to define a business plan both in terms of general vision, goals, strategy, and business tactics and in terms of a management tool for formulating and implementing company budgets and plans. The author provides suggestions for creating an effective structure of a comprehensive and concise business plan, including a social responsibility component. The article outlines the key needs of stakeholders in relation to the business plan and identifies the primary ways in which different stakeholder groups can use it. The article also provides an overview of the main limitations of the business plan as a management tool within the framework of company management.-
dc.language.isouken_US
dc.publisherОдеський національний економічний університетen_US
dc.subjectбізнес-плануванняen_US
dc.subjectбізнес-планen_US
dc.subjectструктура бізнес-плануen_US
dc.subjectстейкхолдерen_US
dc.subjectуправління бізнесомen_US
dc.subjectbusiness planen_US
dc.subjectstructure of a business planen_US
dc.subjectstakeholderen_US
dc.subjectproject managementen_US
dc.titleБізнес-план компанії: сутність та структураen_US
dc.title.alternativeBusiness plan of a company: essence and structureen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doiDOI:10.32680/2409-9260-2023-5-6 -306-307-116-122-
dc.identifier.orcidORCID ID: 0009-0003-1495-6046-
Appears in Collections:№ 5-6 (306-307)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
116-122.pdf604,36 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.