Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16877
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorДразіна (Долгієр), Є.В.-
dc.contributor.authorКернас, А.В.-
dc.contributor.authorDrazina (Dolgier), E.-
dc.contributor.authorKernas, A.-
dc.date.accessioned2023-10-27T10:28:54Z-
dc.date.available2023-10-27T10:28:54Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifierУДК: 796.853.24:796.015.15-
dc.identifier.citationДразіна (Долгієр) Є. В. Ефективність системи оптимізації передстартових емоційних станів єдиноборців / Є. В. Дразіна (Долгієр), А. В. Кернас // Physical culture and sport: scientific perspective. – Хмельницький, 2023. – № 3. – С. 131-137.en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16877-
dc.description.abstractУ статті розглянути закономірності регуляції психічних станів, які можуть служити значною підмогою в рішенні багатьох тактичних і стратегічних завдань спортивної діяльності. Мета роботи – розробка системи психолого-педагогічних прийомів оптимізації передстартових емоційних станів юних спортсменів-єдиноборців. Обстежувалися спортсмени-єдиноборці чоловічої статі у віці з 18 до 24 років. Для вирішення поставлених завдань застосовувалося порівняння двох груп: – 40 осіб (20 спортсменів з вільної боротьби, та 20 спортсменів з карате). Вирішення поставленої мети здійснювалося за допомогою наступних методів дослідження: аналіз науково методичної літератури; педагогічний експеримент; анкетування; методи математичної статистики. Розроблена система психолого-педагогічних прийомів оптимизації передстартових емоційних станів складалася з чотирьох блоків: блоку А (гетеротренінг, нервово-м'язове розслаблення, аутотренінг); 2) блоку Б (ідеомоторне тренування, адаптований варіант гіпно-ідеомоторного тренування, сенсибілізація); 3) блоку В (програмування на успіх у спортивній діяльності, самопрограмування на успіх у спортивній діяльності з використанням аудіо та відеозаписів; 4) блоку Г (спрямований на врівноважування процесів активізації та гальмування роботи центральної нервової системи). За результатами дослідження з'ясовано, що поліпшення психічної надійності в більшій мірі відбулося у спортсменів, які займалися вільною боротьбою за показниками змагальної емоційної стійкості (на 3,33 балів) та мотиваційно-енергетичного компоненту (на 3,08 балів). Поліпшення вольових якостей відбулося в більшій мірі у спортсменів, які займалися вільною боротьбою за показником цілеспрямованості (на 6,80 балів); самовладання у спортсменів, які займалися карате поліпшилося на 5,58 балів. У результаті експерименту доведено ефективність запропонованої методики «Система психолого-педагогічних прийомів оптимізації передстартових емоційних станів спортсменів-єдиноборців». її позитивний вплив, як на стан психічного стану спортсменів, так і тренувально-підготовчої та змагальної діяльності в цілому, на підставі чого ми можемо рекомендувати впровадження даної системи в роботу спортивних груп і секцій, що культивують різні види єдиноборств. Ключові слова: передстартові емоційні стани, спортсмени-єдиноборці, психолого-педагогічні аспекти.en_US
dc.description.abstractThe article examines the regularities of the regulation of mental states, which can serve as a significant help in solutions to many tactical and strategic tasks of sports activities. The purpose of the work is system development psychological and pedagogical methods of optimizing the pre-start emotional states of young martial artists. Male martial arts athletes aged 18 to 24 were examined. To solve the tasks a comparison of two groups was used: – 40 people (20 freestyle wrestling athletes and 20 karate athletes). The goal was solved using the following research methods: analysis of scientific and methodical literature; pedagogical experiment; survey; methods of mathematical statistics The developed system of psychological and pedagogical techniques for optimizing pre-start emotional states consisted of from four blocks: block A (heterotraining, neuromuscular relaxation, autotraining); 2) block B (ideomotor training, adapted version of hypno-ideomotor training, sensitization); 3) block B (programming on success in sports activities, self-programming for success in sports activities using audio and video recordings; 4) block G (aimed at balancing the processes of activation and inhibition of work central nervous system). According to the results of the study, it was found that the improvement of mental reliability occurred to a greater extent in athletes who engaged in freestyle wrestling according to indicators of competitive emotional stability (by 3.33 points) and motivational and energetic component (by 3.08 points). The improvement of willpower took place to a greater extent in athletes who engaged in freestyle wrestling according to the indicator of purposefulness (by 6.80 points); self-control in athletes who practiced karate improved by 5.58 points. As a result of the experiment, the effectiveness was proven of the proposed methodology "System of psychological and pedagogical methods of optimization of pre-start emotional states of martial arts athletes". its positive influence, both on the mental state of athletes and training and competition activities in general, on the basis of which we can recommend implementation of this system in the work of sports groups and sections that cultivate various types of martial arts.-
dc.language.isouken_US
dc.subjectпередстартові емоційні станиen_US
dc.subjectспортсмени-єдиноборціen_US
dc.subjectпсихолого-педагогічні аспектиen_US
dc.subjectpre-start emotional statesen_US
dc.subjectmartial arts athletesen_US
dc.subjectpsychological and pedagogical aspectsen_US
dc.titleЕфективність системи оптимізації передстартових емоційних станів єдиноборцівen_US
dc.title.alternativeEffectiveness of the system for optimizing the pre-start emotional states of martial artistsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31891/pcs.2023.3.17-
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-2818-8274-
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-1669-6375-
Розташовується у зібраннях:Кафедра мовної та психолого-педагогічної підготовки

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
6-2-PB_removed.pdf792,59 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.