Аналіз та удосконалення рекламної діяльності підприємства на ринку косметичних товарів (на прикладі ТОВ «Бьюті Груп»)
Loading...
Date
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Одеський національний економічний університет
Abstract
Досліджено теоретичні аспекти формування рекламної діяльності підприємства, також розглянуто основні чинники, що впливають на формування рекламної діяльності. В роботі охарактеризовано етапи формування рекламної діяльності та надано характеристику її основних складових. Проаналізовано господарську та маркетингову діяльність ТОВ «Бьюті Груп». Проаналізовано конкурентне підприємства організації та оцінено його конкурентні переваги, надано багатокутник конкурентоспроможності.
Розроблено рекомендації вдосконалення рекламної діяльності ТОВ «Бьюті Груп», розраховано витрати на вдосконалення рекламної діяльності підприємства та економічну ефективність від запровадження пропозицій.
The paper examines modern trends in the improvement of the company's advertising activity using the example of LLC "Beauty Group". The theoretical aspects of the formation of advertising activity of the enterprise were studied, and the main factors affecting the formation of advertising activity were also considered. The paper characterizes the stages of the formation of advertising activity and provides a description of its main components. The economic and marketing activities of LLC "Beauty Group" were analyzed. The competitive enterprise of the organization was analyzed and its competitive advantages were evaluated, a polygon of competitiveness was provided. Recommendations for improving the advertising activity of LLC "Beauty Group" were developed, costs for improving the advertising activity of the enterprise and economic efficiency from the introduction of proposals were calculated.
The paper examines modern trends in the improvement of the company's advertising activity using the example of LLC "Beauty Group". The theoretical aspects of the formation of advertising activity of the enterprise were studied, and the main factors affecting the formation of advertising activity were also considered. The paper characterizes the stages of the formation of advertising activity and provides a description of its main components. The economic and marketing activities of LLC "Beauty Group" were analyzed. The competitive enterprise of the organization was analyzed and its competitive advantages were evaluated, a polygon of competitiveness was provided. Recommendations for improving the advertising activity of LLC "Beauty Group" were developed, costs for improving the advertising activity of the enterprise and economic efficiency from the introduction of proposals were calculated.
Description
Citation
Нездоймінов В.В. Аналiз та удосконалення рекламної дiяльностi пiдприємства на ринку косметичних товарiв (на прикладi ТОВ "Бьютi Груп"): квалiфiкацiйна робота на здобуття освiтнього ступеня бакалавра: спец. 075 "Маркетинг" за освiтньою програмою "Маркетинг та мiжнародна логiстика" / Валерiй Валерiйовпч Нездоймiнов ; наук. кер. Яна Вiкторiвна Сало . - ОНЕУ , 2024. - 69 с.