Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18392
Title: | Формування конкурентних переваг торговельного підприємства |
Other Titles: | Formation of competitive advantages of a trading enterprise |
Authors: | Бондаренко, Б.М. |
Citation: | Бондаренко Б.М. Формування конкурентних переваг торговельного пiдприємства: квалiфiкацiйна робота на здобуття освiтнього ступеня бакалавра : спец. 073 "Менеджмент"за освiтньою програмою "Менеджмент органiзацiй" / Богдан Миколайович Бондаренко ; наук. кер. Олена Миколаївна Данчева. - ОНЕУ, 2024. - 51 с. |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Одеський національний економічний університет |
Keywords: | управління конкурентні переваги конкурентоспроможність підприємство management competitive advantages competitiveness enterprise |
Abstract: | У роботі розглянуто економічну сутність поняття "конкурентні переваги"; наведено
основні джерела формування конкурентних переваг підприємства. Надані пропозиції щодо
формування конкурентних переваг підприємства та здійснена оцінка ефективності наданих
пропозицій.
Пропозицією удосконалення є розробка власного сайту та додатку до нього. На
сьогоднішній день все більш популярним стає замовлення готової їжі або продуктів з
магазину, саме в такому випадку конкурентні переваги інтернет-магазинів виявляються
найкращими. ЧДД дорівнює 2898589 грн., проект вигідний, ПП «Таврія Плюс» отримує
прибуток. Інвестиції повністю окупяться за 1 рік та 9 місяців. Отже, за рахунок виходу на
ринок e-commerce, створення власного сайту та мобільного додатку ПП «Таврія Плюс»
посилить свою конкурентну позицію на ринку продуктового ритейлу. The article considers the economic essence of the concept of ‘competitive advantages’; the main sources of formation of competitive advantages of an enterprise are provided. It provides proposals on formation of competitive advantages of an enterprise and assesses efficiency of the provided proposals. A proposal for improvement is the development of an own website and an application to it. Nowadays, ordering ready-made food or products from a store is becoming more and more popular, in which case the competitive advantages of online stores are the best. The NPV equals UAH 2898589, the project is profitable, and Tavria Plus PE makes a profit. The investment will be fully recouped in 1 year and 9 months. Thus, by entering the ecommerce market, creating its own website and mobile application, Tavria Plus will strengthen its competitive position in the grocery retail market. |
URI: | http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18392 |
Appears in Collections: | Факультет менеджменту, обліку та інформаційних технологій |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Реферат_Бондаренко.pdf | 311,8 kB | Adobe PDF | View/Open | |
2024Bondarenko1.pdf | 1,39 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.