Вплив сенсомоторного розвитку на дітей старшого дошкільного віку
Вантажиться...
Дата
Автори
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Одеський Національний Економічний Універсітет
Анотація
Випускна кваліфікаційна робота складається із трьох розділів. Робота
зосереджується на дослідженні впливу сенсомоторного розвитку на різні
аспекти життя дітей старшого дошкільного віку, зокрема на їх готовність до
школи. Актуальність теми обумовлена зростаючим розумінням ключової
ролі сенсомоторного розвитку у формуванні когнітивних здібностей та
загального розвитку дитини, особливо в контексті сучасних змін у способі
життя та широкого використання цифрових технологій. Методологія
дослідження базується на комплексному підході, що включає
спостереження, тестування дітей за допомогою стандартизованих методик,
анкетування батьків та вихователів, а також експериментальне дослідження.
Результати дослідження виявили сильну кореляцію між рівнем
сенсомоторного розвитку та показниками шкільної зрілості. Встановлено,
що діти з вищим рівнем сенсомоторного розвитку демонструють кращі
показники не лише в когнітивній сфері, але й у соціальній адаптації та
емоційній регуляції.
Дослідження також виявило гендерні відмінності у сенсомоторному
розвитку, що вказує на необхідність індивідуального підходу до розвитку
сенсомоторних навичок у хлопчиків та дівчат. Факторний аналіз дозволив
виділити три ключові компоненти сенсомоторного розвитку: зорово-
моторну координацію, дрібну моторику рук та здатність до просторового
орієнтування.
На основі отриманих результатів розроблено рекомендації щодо
оптимізації процесу сенсомоторного розвитку в умовах дошкільних
навчальних закладів. Ці рекомендації включають комбінований підхід, що
поєднує традиційні методи (малювання, ліплення, конструювання) та
сучасні підходи з використанням спеціалізованих розвиваючих ігор та
вправ.
Опис
Бібліографічний опис
Логвин Т.В. Вплив сенсомоторного розвитку на дiтей дошкiльного вiку : квалiфiкацiйна робота на здобуття освiтнього ступеня магiстра : спец. 053 "Психологiя" за освiтньою програмою "Практична психологiя" / Тетяни Вiкторiвни Логвин ; наук. кер. Iрина Миколаївна Орленко . - ОНЕУ , 2024.-63с.