Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2289
Title: Ринки туристичних послуг: стан і тенденції розвитку
Other Titles: Рынки туристических услуг: состояние и тенденции развития
The market of tourist services: state and development trends
Authors: Герасименко, В.Г.
Галасюк, С.С.
Нездоймінов, С.Г.
Давиденко, І.В.
Гусєва, О.В.
Єгупова, І.М.
Бортник, Л.В.
Галасюк, К.А.
Герасименко, В.Г.
Галасюк, С.С.
Нездойминов, С.Г.
Давыденко, И.В.
Гусева, О.В.
Егупова, И.Н.
Бортник, Л.В.
Галасюк, Е.А.
Gerasimenko, V.
Galasyuk, S.
Nezdoyminov, S.
Davydenko, I.
Gusyeva, O.
Yegupova, I.
Bortnyk, L.
Galasyuk, K.
Keywords: ринок
види ринків
туристичні послуги
тенденції розвитку
рынок
виды рынков
туристические услуги
тенденции развития
market
types of the markets
tourist services
development tendencies
Issue Date: 2013
Publisher: Астропринт
Citation: Герасименко В. Г. Ринки туристичних послуг: стан і тенденції розвитку: монографія / В. Г. Герасименко, С. С. Галасюк, С. Г. Нездойминов [та інші]. – Одеса: Астропринт, 2013. – 304 с.
Abstract: У монографії розглянуто теоретичні засади формування ринку як економічної основи розвитку сфери туристичних послуг, обґрунтовано принципи його ідентифікації та структуризації, проаналізовано підходи до виділення певних спеціалізованих туристичних ринків та визначено їх специфічні ознаки, здійснено всебічний аналіз сучасного стану, проблем та тенденцій розвитку окремих спеціалізованих ринків.
В монографии рассмотрены теоретические основы формирования рынка как экономической основы развития сферы туристических услуг, обоснованы принципы его идентификации и структуризации, проанализированы подходы к выделению определенных специализированных туристических рынков и определены их специфические признаки, осуществлен всесторонний анализ современного состояния, проблем и тенденций развития отдельных специализированных рынков.
In the monograph theoretical basics of formation of the market as economic basis of development of the sphere of tourist services are covered, the principles of its identification and structurization are proved, approaches to allocation of certain specialized tourist markets are analysed and their specific signs are defined, the comprehensive analysis of a current state, problems and tendencies of development of the separate specialized markets is carried out.
URI: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2289
Appears in Collections:Кафедра туристического и гостинично-ресторанного бизнеса



This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.