Дослідження поняття "субконтрактація" як сучасної форми виробничої кооперації
Loading...
Date
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Херсонський державний університет
Abstract
Розглядаються питання щодо трактувания поняття "субконтрактація" - однієї з нових форм виробничої кооперації. Визначається специфіка цієї форми відносно аутсорсингу і франчайзингу. Обгрунтовується введення в поняття маркетингово-аналітичної функції на основі сучасних інформаційно-комунікативних технологій, впровадження яких надаст нового вектру розвитку цієї форми виробничої кооперації.
Рассматриваются вопросы, касающиеся трактования понятия «субконтрактация» - одной из новых форм производственной кооперации. Определяется специфика данной формы относительно аутсорсинга и франчайзинга. Обосновывается введение в понятие маркетингово-аналитической функции на основе современных информационно-коммуникативных технологий, внедрение которых приведет к новому вектру развития этой формы производственной кооперации.
The issues which concerning the interpretation of the term "subcontracting" ─ one of the new forms of industrial cooperation were discusses.Determined the specificity of this form regarding outsourcing and franchising.Substantiates an introduction to the concept the marketing and analytical functions on the basis of modern information and communication technologies, implementation of which will lead to a new vector of development of this form of of development of this form of industrial cooperation.
Рассматриваются вопросы, касающиеся трактования понятия «субконтрактация» - одной из новых форм производственной кооперации. Определяется специфика данной формы относительно аутсорсинга и франчайзинга. Обосновывается введение в понятие маркетингово-аналитической функции на основе современных информационно-коммуникативных технологий, внедрение которых приведет к новому вектру развития этой формы производственной кооперации.
The issues which concerning the interpretation of the term "subcontracting" ─ one of the new forms of industrial cooperation were discusses.Determined the specificity of this form regarding outsourcing and franchising.Substantiates an introduction to the concept the marketing and analytical functions on the basis of modern information and communication technologies, implementation of which will lead to a new vector of development of this form of of development of this form of industrial cooperation.
Description
Keywords
виробнича кооперація, термін "субконтактация", маркетингово-аналітична функція, инфораційно-комунікативні технології, производственная кооперация, термин «субконтактация», маркетингово-аналитическая функция, инфорационно-коммуникативные технологии, production cooperation, the term "subcontacts", marketing and analytical function, information and communication technologies
Citation
Литовченко І. Л. Дослідження поняття «Субконтрактація» як сучасної форми виробничої кооперації / І. Л. Литовченко, Я. А. Хмелярова // Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія: Економічні науки. - 2015. - №11. - Ч. 3. – С. 70-75.