Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4039
Title: Инновационный вектор стратегии конкуренции предприятия: вопросы методологии и практики
Other Titles: Інноваційний вектор стратегії конкуренції підприємства: питання методології та практики
Innovation activity of an enterprise as a key element of competition strategy: methodology and practice
Authors: Горлова, Е.П.
Горлова, О.П.
Gorlova, O.
Citation: Горлова Е. П. Инновационный вектор стратегии конкуренции предприятия: вопросы методологии и практики. / Е. П. Горлова //Pr.zb. Zarządzanie przedsiębiorstwem w warunkach konkurencji / pod red. B.Grzybowska[i in.]. – Olsztyn, 2004. – S. 273-281.
Issue Date: 2004
Keywords: инновационная деятельность
стратегия конкуренции
системный подход
матрица стратегий
конкурентоспособность предприятий
промышленность Украины
інноваційна діяльність
стратегія конкуренції
системний підхід
матриця стратегій
конкурентоспроможність підприємств
промисловість України
activity for innovations
competition strategy
system approach
strategies matrix
enterprise competitiveness
industry of Ukraine
Abstract: Статья посвящена проблеме формирования стратегии конкуренции предприятия, стержнем которой является инновационная деятельность. Системный подход к стратегии конкуренции и инновационной политике предприятия позволил разработать многофакторную матрицу типовых стратегий конкуренции. Матрица учитывает статический и динамический аспект инновационной деятельности предприятия.
Стаття присвячена проблемі формування стратегії конкуренції підприємства, ядром якої є інноваційна діяльність. Системний підхід до стратегії конкуренції та інновайіної політики підприємства дозволив розробити багатофакторну матрицю типових стратегій конкуренції. Матриця враховує статичний та динамічний аспекти інноваційної діяльності підприємства.
The article is dedicated to the problem of forming the enterprise competition strategy, which focuses on activity for innovations. System approach to the competition strategy and activity for innovations of enterprise allowed developing the multi-factors matrix of typical competition strategies. Matrix takes into the consideration the static and dynamic aspects of enterprise activity for innovations.
URI: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4039
Appears in Collections:Кафедра економіки підприємства та організації підприємницької діяльності



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.