Вікові особливості морального розвитку старшокласників як предмет психологічного аналізу
Вантажиться...
Дата
Автори
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
ГНОЗІС
Анотація
У статті проаналізовано особливості ціннісно-смислової сфери особистості сучасних старшокласників. Розв’язання ключових для періоду ранньої юності задач – особистісного та професійного виборів, які за своєю суттю є завжди моральними, потребує від особистості певного морального розвитку. Загальними тенденціями зростання моральності старшокласників є розвиток їх самосвідомості, абстрактного мислення, вольових якостей, відповідальності, формування власної системи цінностей, світогляду тощо. У період ранньої юності також активізуються процеси саморегуляції та саморефлексії. Моральний розвиток особистості вперше досягає такого рівня, коли стає можливим усвідомлене та відповідальне здійснення моральних вчинків у значущому для неї соціальному оточенні.
В статье проанализированы особенности ценностно-смысловой сферы современных старшеклассников. Решение ключевых для периода ранней юности задач – личностного и профессионального выборов, которые по своей сути являются всегда моральными, требует от личности определенных показателей морального развития. Общей тенденцией развития личности в период ранней юности является повышение уровня самосознания, развитие абстрактного мышления, волевых качеств, ответственности, формирование собственной системы ценностей, мировоззрения и т. д. У старшеклассников также активизируются процессы саморегуляции и саморефлексии. Нравственное развитие личности в этот период впервые достигает такого уровня, когда становится возможным осознанное и ответственное осуществление нравственных поступков.
The features of value-sense sphere of modern high school students are analyzed in this article. The solving of key objectives of the early youth- personal and professional choices, which, as they, essentially, are moral, require certain ethical development. The High school students` main tendencies of the growing morality are the development their self-awareness, abstract thinking, volitional qualities, responsibility and formation their own system of values, philosophy and so on. The processes of self-regulation and self-reflection are activated during the early youth. The moral development of the individual reaches a level where it is possible to exercise a conscious and responsible moral behavior into meaningful to her social environment for the first time.
В статье проанализированы особенности ценностно-смысловой сферы современных старшеклассников. Решение ключевых для периода ранней юности задач – личностного и профессионального выборов, которые по своей сути являются всегда моральными, требует от личности определенных показателей морального развития. Общей тенденцией развития личности в период ранней юности является повышение уровня самосознания, развитие абстрактного мышления, волевых качеств, ответственности, формирование собственной системы ценностей, мировоззрения и т. д. У старшеклассников также активизируются процессы саморегуляции и саморефлексии. Нравственное развитие личности в этот период впервые достигает такого уровня, когда становится возможным осознанное и ответственное осуществление нравственных поступков.
The features of value-sense sphere of modern high school students are analyzed in this article. The solving of key objectives of the early youth- personal and professional choices, which, as they, essentially, are moral, require certain ethical development. The High school students` main tendencies of the growing morality are the development their self-awareness, abstract thinking, volitional qualities, responsibility and formation their own system of values, philosophy and so on. The processes of self-regulation and self-reflection are activated during the early youth. The moral development of the individual reaches a level where it is possible to exercise a conscious and responsible moral behavior into meaningful to her social environment for the first time.
Опис
Ключові слова
старшокласники, рання юність, моральний розвиток, інтереси, ціннісні орієнтації, світогляд, самосвідомість, активна моральна позиція, моральні здібності, старшеклассники, ранняя юность, нравственное развитие, интересы, ценностные ориентации, мировоззрение, самосознание, активная нравственная позиция, нравственные способности, high school students, early youth, ethical development, interests, value orientations, world view, self-consciousness, active moral position, moral capabilities
Бібліографічний опис
Богач О. В. Вікові особливості морального розвитку старшокласників як предмет психологічного аналізу / О. В. Богач, А. В. Ковальова // Проблеми загальної та педагогічної психології: збірник наукових праць інституту психології імені Г. С. Костюка АПН України / за ред. С. Д. Максименка. – Київ: «ГНОЗІС», 2014. – С. 43-49.