Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6282
Назва: Implementation of Innovative Marketing Channels of the Promotion of Banking Products
Інші назви: Впровадження інноваційних маркетингових каналів просування банківських продуктів
Внедрение инновационных маркетинговых каналов продвижения банковских продуктов
Автори: Kovalenko, V.
Коваленко, В.В.
Коваленко, В.В.
Бібліографічний опис: Kovalenko V. Implementation of Innovative Marketing Channels of the Promotion of Banking Products / V. Kovalenko, V. Piddybna // Public policy and economic development: Scientifi c and Practical Journal. – 2016. – Issue 9 (13). – P. 209-216.
Дата публікації: 2016
Ідентифікатор DOI: 5666-0998-22
Ключові слова: internet banking
banking marketing
the spread of innovation
remote banking
mobile banking
social networks
crowdsourcing
інтернет-банкінг
банківський маркетинг
поширення інновацій
дистанційне банківське обслуговування
мобільний банкінг
соціальні мережі
краудсорсінг
интернет-банкинг
банковский маркетинг
распространение инноваций
дистанционное банковское обслуживание
мобильный банкинг
социальные сети
краудсорсинг
Короткий огляд (реферат): Relevance of the topic. The modern development of financial and economic relations in the society requires banks to reconsider the relationship between them and customers in terms of information and technological provision. In this case, an urgent issue is the improvement of innovative marketing channels for the promotion of banking products. Problem statement. It is appropriate to improve cooperation in contacts with clients of bank and the bank branches that provide marketing, Internet banking, mobile banking, interactive auto-responders, ATMs and call centers to promote banking products. Analysis of recent publications. V. Vartsaby, A. Voronin, R. Damiyen, B. Dyakonov, I. Zhurba, A. Pospelov's scientific publications and many others are devoted to the problem of realization of marketing innovative strategy. Unsolved part of the problem. Scientists did not sufficiently study the methodological support for creating conditions for banks management to believe that the Internet does not offer an increase in the ability to communicate directly with customers, and also affects the speed of promotion of banking products, thereby increasing the potential profitability of banks. Purpose of the research. The purpose of the paper is to summarize the experience of domestic banks that ensure the development of marketing innovative channels for promoting banking products on the basis of taking deliberate decisions on Internet banking, mobile banking, social networks for better interaction with clients. Statement of main materials. The paper explores the innovative development of marketing channels of the banking system of Ukraine. It justifies the acceptability of remote banking services to the excessive commitment to physical network relations shown by bank managers and the lack of faith in virtual relationships.
У статті визначено, що сучасний розвиток фінансово-економічних відносин в суспільстві вимагає від банків перегляду взаємовідносин між ними і клієнтами з точки зору інформаційного та технологічного забезпечення. У зв'язку з цим актуальним питанням виступає удосконалення інноваційних маркетингових каналів для просування банківських продуктів. Доведено, що доцільним є зміцнення співпраці в контактах з клієнтами відділень банку та підрозділів, які забезпечують маркетинг, інтернет-банкінг, мобільний банкінг, інтерактивні автовідповідачі, банкомати і колл-центри з метою просування банківських продуктів. Обґрунтовано прийнятність дистанційного банківського обслуговування для менеджерів банків, які відносяться з надмірною прихильністю до фізичних мережевих відносин і відсутністю віри в віртуальні відносини. Перспективою подальшого дослідження, щодо поставленої проблеми, є розробка для роздрібних банків нових управлінських підходів у використанні соціальних мереж для поліпшення сприйняття бренду, створення моделі маркетингу адаптованої для електронної банківської справи.
В статье определено, что современное развитие финансово-экономических отношений в обществе требует от банков просмотра взаимоотношений между ними и клиентами с точки зрения информационного и технологического обеспечения. В связи с этим актуальным вопросом выступает совершенствование инновационных маркетинговых каналов для продвижения банковских продуктов. Доказано, что целесообразным является укрепление сотрудничества в контактах с клиентами отделений банка и подразделений, обеспечивающих маркетинг, интернет-банкинг, мобильный банкинг, интерактивные автоответчики, банкоматы и колл-центры с целью продвижения банковских продуктов. Обоснованно приемлемость дистанционного банковского обслуживания для менеджеров банков, которые относятся с избыточным приверженностью физических сетевых отношений и отсутствием веры в виртуальные отношения. Перспективой дальнейшего исследования относительно поставленной проблемы, является разработка для розничных банков новых управленческих подходов использования социальных сетей для улучшения восприятия бренда, создание модели маркетинга адаптированной для электронной банковского дела.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6282
Розташовується у зібраннях:Кафедра банківської справи

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Implementation of Innovative Marketing Channels of the Promotion of Banking Products.pdf3,46 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.