Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6766
Title: Management of basic processes of services in the context of the international technical regulation
Other Titles: Управління основними процесами послуг в контексті міжнародного технічного регулювання
Управление основными процессами услуг в контексте международного технического регулирования
Authors: Zakharchuk, V.
Захарчук, В.Г.
Захарчук, В.Г.
Citation: Zakharchuk V. Management of basic processes of services in the context of the international technical regulation / V. Zakharchuk // Socio-economic Research Bulletin, (ISSN: 2313-4569). – Odessa: Odessa national economic university, 2014. – Issue 4 (55). – P. 132-136.
Issue Date: 2014
Publisher: Одеський національний економічний університет
Keywords: service provider
quality management system implementation
process approach
quality management
standards of the provision of services
постачальник послуг
впровадження системи управління якістю
технологічний підхід
управління якістю
стандарти надання послуг
поставщик услуг
внедрение системы управления качеством
технологический подход
управление качеством
стандарты предоставления услуг
стаття
Abstract: Key aspects when developing process approach for the quality system of services in the international ISO standards of a series 9000 are analysed and the important role of the consumer in formation of requirements to rendering of services is proved. The author offered a technique of control of parameters of service which allows to reveal reserves of improvement of quality of service, and also efficiency and productivity of its granting. Recommendations concerning provisions which may contain specifications or the standard of the organization for a specification of activity of the organization are made.
Проаналізовано ключові аспекти при розробці технологічного підходу для системи якості послуг в міжнародних стандартах ISO серії 9000 і доведено важливу роль споживача у формуванні вимог до надання послуг. Автор запропонував методику контролю параметрів обслуговування, яка дозволяє виявити резерви підвищення якості обслуговування, а також ефективність і продуктивність його надання. Даються рекомендації, що стосуються положень, які можуть містити специфікації або стандарти організації для специфікації діяльності організації.
Проанализированы ключевые аспекты при разработке технологического подхода для системы качества услуг в международных стандартах ISO серии 9000 и доказана важная роль потребителя в формировании требований к оказанию услуг. Автор предложил методику контроля параметров обслуживания, которая позволяет выявить резервы повышения качества обслуживания, а также эффективность и производительность его предоставления. Даются рекомендации, касающиеся положений, которые могут содержать спецификации или стандарты организации для спецификации деятельности организации.
URI: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6766
Appears in Collections:Кафедра туристичного та готельно-ресторанного бізнесу



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.