Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7397
Title: Онтологічний статус освіти як світоглядна проблема
Other Titles: Онтологический статус образования как мировоззренческая проблема
Ontological status of education as a problem of worldview
Authors: Шмиголь, М.Ф.
Шмиголь, М.Ф.
Shmigol, M.
Citation: Шмиголь М. Ф. Онтологічний статус освіти як світоглядна проблема / М. Ф. Шмиголь // Гілея: науковий вісник: збірник наукових праць / гол. ред. В. М. Вашкевич. – Київ: Видавництво «Гілея», 2018. – Вип.132 (№5). – С. 291-294.
Issue Date: 2018
Publisher: Гілея
Keywords: онтологія освіти
філософія освіти
світоглядна цілісність світу
освітнє знання
герменевтика
онтология образования
философия образования
мировоззренческая целостность мира
образовательное знание
герменевтика
ontology of education
philosophy of education
worldview’s integrity of the world
educational knowledge
hermeneutics
стаття
стаття
Abstract: Метою дослідження є визначення сутнісних характеристик освіти з точки зору її існування в світоглядній структурі суб’єкту, виявлення світоглядної цілісності світу як онтологічного критерія освіти. В процесі дослідження використовувались формально-логічний, гіпотетико-дедуктивний, герменевтичний методи. У результаті дослідження були виявленні онтологічні основи освіти як фактору, що обумовлює структурну цілісність світогляду людини; зроблена спроба виявити онтологічний вимір освіти через ситуацію існування певної ціннісно-світоглядній сфери; в контексті необхідності створення адекватної сучасної освітньої концепції визначені особливості світоглядного та освітнього знання як міри наявності універсального загальнолюдського змісту базисних основ формування особистості.
Целью исследования является определение сущностных характеристик образования с точки зрения ее существования в мировоззренческой структуре субъекта, выявление мировоззренческой целостности мира как онтологического критерия образования. В процессе исследования использовались формально-логический, гипотетико-дедуктивный, герменевтический методы. В результате исследования были выявлены онтологические основы образования как фактора, обусловливает структурную целостность мировоззрения человека; сделана попытка выявить онтологическое измерение образования из-за ситуации существования определенной ценностно-мировоззренческой сферы; в контексте необходимости создания адекватной современной образовательной концепции определены особенности мировоззренческого и образовательного знания как меры наличии универсального общечеловеческого содержания базисных основ формирования личности.
The purpose of this article is to define the essential characteristics of education in terms of its existence in the worldview structure of the subject, to reveal the worldview’s integrity of the world as an ontological criterion of education. The formal–logical, hypothetical–deductive, hermeneutical methods were used in the process of research. As a result of the study, the ontological foundations of education as a factor that determines the structural integrity of a person’s worldview were revealed; the ontological dimension of education through the situation of the existence of a certain value–worldview sphere was defined; in the context of the need to create an adequate modern educational conception, the features of ideological and educational knowledge as a measure of the existence of a universal human content of the basic foundations of personality formation were defined.
URI: http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7397
Appears in Collections:Кафедра філософії, історії та політології



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.